Aviseringar
Rensa alla

Ok alla ni som är bra på ordning o reda, kom i skriv ngt fint till mig


dazed:

Hade förut med denna talande bild på karln i ett samhällskunskapsarbete som kanske gjorde viss avsteg från idéer om objektivitet osv.

[love]


   
SvaraCitera

brukar ställa tillbaka saker efter mig. Fungerar förvånansvärt bra.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

OF 5:

brukar ställa tillbaka saker efter mig. Fungerar förvånansvärt bra.

ge mig inspiration till hur du tänker. tyvärr skämtar jag inte utan är en seriös fråga [sad]


   
SvaraCitera

Paseo:

ge mig inspiration till hur du tänker.

Nä men jag gör så, det enda jag har framme egentligen är typ en bok eller två och datorn när jag pluggar, annars står det undanställt. Typ samma med kläder brukar ha tre fyra dagar över en stol så de blir värt att gå och tvätta men annars så är det bara att lägga undan.
Sen brukar travar funka rätt bra också om man engagerar sig lite när man gör dem så kan de smälta in lite.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Åh jag vill också va sån, har velat ba ha världens ordning aslänge nu, min syster är precis som du, ställer tom undan datorn. Och hon stänger av den mellan varje användning o hon diskar allt så fort det är använt. O hon tvättar flera dagar i veckan. Önskar verkligen att jag också kunde, vetefan vad för skit som gör att jag inte kan.

OF 5:

Sen brukar travar funka rätt bra också om man engagerar sig lite när man gör dem så kan de smälta in lite.

Hur gör man det?


   
SvaraCitera

Paseo:

Hur gör man det?

Brukar börja med att sortera efter innehåll, och göra några olika högar sedan sortera efter storlek och börja trava så att sidan som är ut mot rummet är jämn. Blir bra om man gör det bredvid bokhyllor och om dem inte blir jätte höga, för då ser det lätt permanent ut. Ett alternativ är att ha det i någon form av nice låda typ en gammal trälåda av något slag.

Annan bra sak är också att sätta in alla lösa papper och block och grejs i pärmar eller såna där lådor som jag aldrig kommer ihåg vad dem heter och ställa på bra ställen.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

OF 5:

en.

Åh gud det låter som ett skämt för mig att göra sådär [sad] Men jag ska försöka


   
SvaraCitera

Paseo:

vetefan vad för skit som gör att jag inte kan.

Det krävs diciplin helt enkelt. Det är inget som kommer gratis, det är nåt man måste komma till insikt med och skapa rutiner för.


   
SvaraCitera

Paseo:

Åh gud det låter som ett skämt för mig att göra sådär

Det svåra är att komma på en lösning som man trivs med Men det viktiga är att alltid försöka hitta något att göra med allt bös. Som ari skriver disciplin och rutiner


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:

Det krävs diciplin helt enkelt. Det är inget som kommer gratis, det är nåt man måste komma till insikt med och skapa rutiner för.

OF 5:

Det svåra är att komma på en lösning som man trivs med Men det viktiga är att alltid försöka hitta något att göra med allt bös. Som ari skriver disciplin och rutiner

Åh okej, tack, jag tror jag fattar nu. Åh. Ska verkligen slå mig själv i ansiktet för å fixa detta. Uppskattar verkligen er hjälp, seriöst.


   
SvaraCitera

Mina rutiner baseras väl egentligen på vad jag ser. Om jag ser att det är dammigt så damm-torkar jag. Om vi har disk så diskar jag. Och det är bara för att jag vet att det inte gör sig själv och jag gör mig själv en tjänst om jag gör det nu.


   
SvaraCitera

dazed:

och sedan länge förbrukade bictändare lite varstans

Du borde köpa denna och göra iordning! http://www.tradera.com/ronson--auktion_294201_161529639

Om du går i bet kan jag göra det gratis åt det, fett med värt, man blir glad varje gång man tänder en cigg


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:

Och det är bara för att jag vet att det inte gör sig själv och jag gör mig själv en tjänst om jag gör det nu.

[love][love][love][love][love][love] åh perfekt tanke


   
SvaraCitera

Har faktiskt blivit ordningsam nu, jag, oredan själv. Är annars sjukligt dålig på att plocka undan, lämnar skräp framme fastän det är typ 1 m ifrån papperskorgen. Ta tag i det en gång för alla, sen gör upp ett veckoschema (eller bjud hem vänner kontinuerligt så du aldrig hinner sunka ner så mkt mellan gångerna du panikatädar :$


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Du borde köpa denna och göra iordning! Om du går i bet kan jag göra det gratis åt det, fett med värt, man blir glad varje gång man tänder en cigg

Helvete vad stiligt, känns som en perfekt tändare att tända sin lucky strike med innan man rusar ut ur sitt foxhole och säkrar 38:de breddgraden.

Har redan en zippostyle-tändare som fintändare som jag ska köpa gas till igen snart. Men frestande.


   
SvaraCitera