Aviseringar
Rensa alla

ok att gå på nattklubb som kristen?


Ämnesstartare

undrar bara om det är ok att gå nattklubb om man är kristen? t.ex. slagthuset white, deep eller 360. Vet att alkohol är stor del på nattklubbar men jag är inte ute efter att supa utan är ute efter att ha roligt det är allt. Känner mig så begränsad när det kommer till mitt umgänge antingen så är jag med mina kristna vänner eller så är jag med någon av mina vänner som är spelnördar. Jag passar inte riktigt in i någon av dem gemenskapen. Mest för att det blir så enformigt och tråkigt. Vill liksom ut, knyta nya kontakter, skaffa flickvän ni förstår nog vad jag menar. Men har aldrig varit på någon nattklubb eller festat för den delen[n] och anledningen till det är att jag vuxit upp i en kristen familj och därför inte känt ett behov av att festa för att känna sig accepterad. Men nu när man är 18 och börjar komma in i vuxen livet så vill jag ha lite action skaffa lite kött på benen typ. Känner mig nästan asocial pga av att jag känner mig så begränsad med vilka jag umgås med. Så finns det kristna och då menar jag inte personer som bara är inskrivna i svenska kyrkan utan man firar jul, påsk m.m för att det har med Jesus att göra och inte att det är tradition som går på nattklubbar?

tacksam för svar


   
Citera

tror du verkligen att Gud bryr sig?
var en bra människa, trevlig mot andra osv. s.k. God.
Gud blir nog djävla nöjd med dig då

obs läste inte mycket av texten.


   
SvaraCitera

C_E_92:

?

varför skulle man inte få göra det?
jag gjorde det förvisso bara en gång när jag var kristen, men gick på några fester, drack inte men klart man kan vara där och hänga ändå?


   
SvaraCitera

Gör som du vill.


   
SvaraCitera

sedan när blev alkohol fel enligt kristendomen [tard]


   
SvaraCitera

Det går inte emot det som jag ser som kärnan i kristendomen iaf, möjligen går det lite emot nån av alla dom påhittade och redigerade texterna i bibeln gjorda för göra kristendomen till ett mer potent instrument för social kontroll osv. Om Gud nu skulle existera så skiter han nog i om du går på nattklubb, och om han skulle ha invändningar så är han ett psykopatisk jävla arsel med sjukligt kontrollbehov och således inte värd att respektera.


   
SvaraCitera

OF 5:

sedan när blev alkohol fel enligt kristendomen [tard]

dazed_and_confused:

Det går inte emot

man ska inte berusa sig står det iaf 🙂


   
SvaraCitera

isola:

Gör som du vill.


   
SvaraCitera

OF 5:

sedan när blev alkohol fel enligt kristendomen

fel att missbruka det i think
men ok att dricka
så är det i JV iaf, i think


   
SvaraCitera

Knarko:

man ska inte berusa sig står det iaf 🙂

Ja men det är knappast kärnan i budskapet eller vad man ska kalla det om man ser det som en filosofi mer.


   
SvaraCitera

Knarko:

man ska inte berusa sig står det iaf 🙂

har man det minsta självdisciplin behöver man inte bli berusad.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Ja men det är knappast kärnan i budskapet eller vad man ska kalla det om man ser det som en filosofi mer.

kärnan är att gud är människan avbild och därför okränkbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkohol i sig inte något fel men det är fel att supa sig full enligt bibeln man ska alltid vara andligt nykter och man ska ära och tacka Gud inte njuta av mänskliga lustar typ svårt och förklara och sen så har jag aldrig tagit upp detta med mina föräldrar. Dels för att jag har fått lära mig att det är fel och supa och att ställen som inte är helt rumsrena är liksom inte ok att vara på Känns konstigt att säga till mina föräldrar - nu ska jag ut och festa, när jag aldrig nämnt det eller liknande vill inte ha en massa bråk då jag redan mår dåligt vill inte ha mer skit[sad]


   
SvaraCitera

C_E_92:

man ska alltid vara andligt nykter

nej man ska vara andligt full 😛
berusa er med den helige ande står det 😉

prata med dina föräldrar om det igen och säg att du vill testa men säg att du inte ska dricka så de inte behöver oroa sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men risken är att man tar en öl för en öl är inget och sen har man ju grupptrycket som pushar på och är man vill liksom inte vara någon loser.
Kan ju försöka att snacka med dem är trots allt 18 år nu det var ju en sak när man var 15 då dem fortfarande kunde bestämma vad jag fick inte fick göra. Men så länge jag bor hemma så kan dem fortfarande bestämma lite ändå. Mina föräldrar är väldigt överbeskyddande, lite jobbigt faktiskt framförallt nu när man räknas som vuxen och kan ta hand om sig själv.


   
SvaraCitera