Forumet - OK att kalla en 29-årig man för 'baby'?

OK att kalla en 29-årig man för 'baby'?

1746 0 60
Ja, det är frågan... känns som det egentligen inte passar honom, men när han skriver söta saker till mig så fylls jag av en känsla i hela kroppen som skriker "min babyyy". HELT OLOGISKT när jag snarare borde tänka "ah, min man" typ...

Har sagt att jag vill kalla honom det och han sa "ja, varför inte det?" flirtigt, men jag dööör om jag ska göra det för blir nervös, känns känslosamt - iaf mer än o säga "mannen" t.ex. :P som att visa mina känslor... och göra sig sårbar, vilket är rätt egentligen men varför känner jag då att de "tar emot" lite samtidigt?

Han har kallat mig baby och andra fina smeknamn, så jag fattar inte varför jag ska vara "orolig" när han t.o.m godkänt det, men blir det ändå för 'baby' känns "barnsligt" [blush]

Hur ska jag våga kalla han 'baby'? Eller borde jag låta bli och i så fall varför?
Seriösa tips/hjälp, tack!

Spana också in:

MrsVD:

Hur ska jag våga kalla han 'baby'?

Alltså, menar du 'baby' som i älskling eller bebis?

P.g.a.:

1. Om du syftar på 'älskling' är det väl inte så jättekonstigt. Tror att de flesta i Sverige använder 'baby' lite mer skämtsamt dock.

2. Om du syftar på 'bebis' så, ja... weird.
patrick bateman:

min åsikt är dock att det är asfjantigt för att vi är i sverige och inte USA

ja det är väl sant men när man blir kär kan man blir världens tönt :P

Renesmee:

hans faktiska tilltalsnamn?

Vad är det?

Dan_the_ironman:

Han gör det väl bara för han tycker om dig, inget konstigt med det, kalla honom vad fan du vill.

[blush] hihi han log när han sa "varför inte det?" jättefin [love] haha bli inte kär, du ser hur man blir då

OF 5:

personer över ett år är inte ok. inte personer under heller för den delen

ehm okej... men jag menade baby som i älskling typ. han har kallt mig älskling en gång, fast var lite på skämt för ganska länge sen just den gången.

Postorderhoran:

det är nog fel på mig
tycker det känns sjukt och fel att kalla sexpartner för baby
blä

haha ja, de känns väl lite sjukt kanske, särskillt när han är av den dominanta bestämda sorten [tard] men jag menar baby på ett fint sätt, som i "älskling" .

timeisrunningout:

Det är väl okej om han tycker att det är okej. Jag förstår än idag inte hur folk lyckas ha så grava kommunikationsfel i sina förhållanden, att de fläker ut små funderingar och tankar på norra halvklotets trolligaste forum, hellre än att prata med varandra.

hmm okej men det där stämmer inte. jag ville bara höra allmänhetens åsikter om att kalla en 29 årig fullfjädrat vuxen man för baby, om de verkar konstigt - vilket jag misstänkte och även fått bekräftat av dom flesta, men jag bestämmer ju själv... tror dock jag avstår och fortsätter kalla han baby för mig själv när jag får ett sms eller nått.

antrax:

Moderskänslor?

Hur tänker du där? Alltså jag känner för o säga baby när jag får ett gulligt sms från honom eller så...

bellstar:

Tycker det är fint att kalla sin man för baby!

[bigcheers][party] äntligen någon som är positiv! [love]

xsaosinx:

1. Om du syftar på 'älskling' är det väl inte så jättekonstigt. Tror att de flesta i Sverige använder 'baby' lite mer skämtsamt dock

Ja det syftar jag såklart på. Knappast att jag någonsin i livet skulle mena på baby som i "bebis" [crazy]

xsaosinx:

2. Om du syftar på 'bebis' så, ja... weird.

nej det systar jag verkligen inte på somsagt.

Exner:

isola: ålderskris

hurdå? inte alls! det är ju mitt håll de handlar om, inte hans... hur syns hans ålderskris i att jag känner för å kalla han baby?

loom:

Haha tänkte också så!

för att?

lemuu:

tycker baby är rätt fjortisstämplat

Ja men det bryr jag mig inte ett dugg om. Det är inte andra som har vår relation utan han och jag och vi får göra vad vi vill av den. Känner vi för att vara töntiga och släppa på alla spel och spärrar - då gör vi det. Känner vi för att kalla varandra baby och andra söta namn för att vi gillar varandra så mycket - DÅ GÖR VI DET punkt slut [smile]