Aviseringar
Rensa alla

OK att kalla en 29-årig man för 'baby'?


Ämnesstartare

Ja, det är frågan... känns som det egentligen inte passar honom, men när han skriver söta saker till mig så fylls jag av en känsla i hela kroppen som skriker "min babyyy". HELT OLOGISKT när jag snarare borde tänka "ah, min man" typ...

Har sagt att jag vill kalla honom det och han sa "ja, varför inte det?" flirtigt, men jag dööör om jag ska göra det för blir nervös, känns känslosamt - iaf mer än o säga "mannen" t.ex. 😛 som att visa mina känslor... och göra sig sårbar, vilket är rätt egentligen men varför känner jag då att de "tar emot" lite samtidigt?

Han har kallat mig baby och andra fina smeknamn, så jag fattar inte varför jag ska vara "orolig" när han t.o.m godkänt det, men blir det ändå för 'baby' känns "barnsligt" [blush]

Hur ska jag våga kalla han 'baby'? Eller borde jag låta bli och i så fall varför?
Seriösa tips/hjälp, tack!


   
Citera

Det skulle nog passa hans ålderskris, ja.


   
SvaraCitera

kalla honom det om du vill

jag skulle aldrig kalla någon baby seriöst iaf


   
SvaraCitera

vill du kalla honom baby så kalla honom baby, inget fel med det.

min åsikt är dock att det är asfjantigt för att vi är i sverige och inte USA

men du gör som du vill


   
SvaraCitera

Du kan väl ändå tilltala honom med hans faktiska tilltalsnamn? Hade varit bättre tror jag.


   
SvaraCitera

Han gör det väl bara för han tycker om dig, inget konstigt med det, kalla honom vad fan du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det skulle nog passa hans ålderskris, ja.

[love]


   
SvaraCitera

personer över ett år är inte ok. inte personer under heller för den delen


   
SvaraCitera

det är nog fel på mig
tycker det känns sjukt och fel att kalla sexpartner för baby
blä


   
SvaraCitera

isola:

Det skulle nog passa hans ålderskris, ja.


   
SvaraCitera

Pedofil....

Postorderhoran:

det är nog fel på mig
tycker det känns sjukt och fel att kalla sexpartner för baby
blä

Du har helt rätt!!


   
SvaraCitera
time
 time

Det är väl okej om han tycker att det är okej. [tard] Jag förstår än idag inte hur folk lyckas ha så grava kommunikationsfel i sina förhållanden, att de fläker ut små funderingar och tankar på norra halvklotets trolligaste forum, hellre än att prata med varandra. [tard]


   
SvaraCitera

MrsVD:

men när han skriver söta saker till mig så fylls jag av en känsla i hela kroppen som skriker "min babyyy".

[tard]
Moderskänslor?


   
SvaraCitera

MrsVD:

Hur ska jag våga kalla han 'baby'? Eller borde jag låta bli och i så fall varför?
Seriösa tips/hjälp, tack!

Tycker det är fint att kalla sin man för baby![wink]


   
SvaraCitera

MrsVD:

Hur ska jag våga kalla han 'baby'?

Alltså, menar du 'baby' som i älskling eller bebis?

P.g.a.:

1. Om du syftar på 'älskling' är det väl inte så jättekonstigt. Tror att de flesta i Sverige använder 'baby' lite mer skämtsamt dock.

2. Om du syftar på 'bebis' så, ja... weird.


   
SvaraCitera