Aviseringar
Rensa alla

OK att kalla en 29-årig man för 'baby'?


Exner

isola:

ålderskris


   
SvaraCitera

antrax:

Moderskänslor?

Haha tänkte också så!


   
SvaraCitera

tycker baby är rätt fjortisstämplat men kalla han va du vill [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

min åsikt är dock att det är asfjantigt för att vi är i sverige och inte USA

ja det är väl sant men när man blir kär kan man blir världens tönt 😛

Renesmee:

hans faktiska tilltalsnamn?

Vad är det?

Dan_the_ironman:

Han gör det väl bara för han tycker om dig, inget konstigt med det, kalla honom vad fan du vill.

[blush] hihi han log när han sa "varför inte det?" jättefin [love] haha bli inte kär, du ser hur man blir då

OF 5:

personer över ett år är inte ok. inte personer under heller för den delen

ehm okej... men jag menade baby som i älskling typ. han har kallt mig älskling en gång, fast var lite på skämt för ganska länge sen just den gången.

Postorderhoran:

det är nog fel på mig
tycker det känns sjukt och fel att kalla sexpartner för baby
blä

haha ja, de känns väl lite sjukt kanske, särskillt när han är av den dominanta bestämda sorten [tard] men jag menar baby på ett fint sätt, som i "älskling" .

timeisrunningout:

Det är väl okej om han tycker att det är okej. Jag förstår än idag inte hur folk lyckas ha så grava kommunikationsfel i sina förhållanden, att de fläker ut små funderingar och tankar på norra halvklotets trolligaste forum, hellre än att prata med varandra.

hmm okej men det där stämmer inte. jag ville bara höra allmänhetens åsikter om att kalla en 29 årig fullfjädrat vuxen man för baby, om de verkar konstigt - vilket jag misstänkte och även fått bekräftat av dom flesta, men jag bestämmer ju själv... tror dock jag avstår och fortsätter kalla han baby för mig själv när jag får ett sms eller nått.

antrax:

Moderskänslor?

Hur tänker du där? Alltså jag känner för o säga baby när jag får ett gulligt sms från honom eller så...

bellstar:

Tycker det är fint att kalla sin man för baby!

[bigcheers][party] äntligen någon som är positiv! [love]

xsaosinx:

1. Om du syftar på 'älskling' är det väl inte så jättekonstigt. Tror att de flesta i Sverige använder 'baby' lite mer skämtsamt dock

Ja det syftar jag såklart på. Knappast att jag någonsin i livet skulle mena på baby som i "bebis" [crazy]

xsaosinx:

2. Om du syftar på 'bebis' så, ja... weird.

nej det systar jag verkligen inte på somsagt.

Exner:

isola: ålderskris

hurdå? inte alls! det är ju mitt håll de handlar om, inte hans... hur syns hans ålderskris i att jag känner för å kalla han baby?

loom:

Haha tänkte också så!

för att?

lemuu:

tycker baby är rätt fjortisstämplat

Ja men det bryr jag mig inte ett dugg om. Det är inte andra som har vår relation utan han och jag och vi får göra vad vi vill av den. Känner vi för att vara töntiga och släppa på alla spel och spärrar - då gör vi det. Känner vi för att kalla varandra baby och andra söta namn för att vi gillar varandra så mycket - DÅ GÖR VI DET punkt slut [smile]


   
SvaraCitera

MrsVD:

hihi han log när han sa "varför inte det?" jättefin haha bli inte kär, du ser hur man blir då

Överanalyserande? Är redan det, kan nog inte bli värre ;P


   
SvaraCitera

MrsVD:

har kallt mig älskling en gång, fast var lite på skämt för ganska länge sen just den gången.

vad var felet med att kalla dig det då
det låter ju betydligt bättre


   
SvaraCitera

Fint nick du har


   
SvaraCitera
time
 time

MrsVD:

jag ville bara höra allmänhetens åsikter om att kalla en 29 årig fullfjädrat vuxen man för baby

MrsVD:

Det är inte andra som har vår relation utan han och jag och vi får göra vad vi vill av den.

MrsVD:

Känner vi för att kalla varandra baby och andra söta namn för att vi gillar varandra så mycket - DÅ GÖR VI DET

Jag tror och tycker att du har en hel del motsägelser på gång där.


   
SvaraCitera

Nej men fy.
Låt 29åriga män ruttna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Överanalyserande? Är redan det, kan nog inte bli värre ;P

Haha jasså?

OF 5:

vad var felet med att kalla dig det då
det låter ju betydligt bättre

Vet inte [sad] den gången var de nog bara ett "test" på skoj innan vi började dejta så mycket, nu ligger vi i zonen där man inte kan kalla varandra älskling riktigt än - det gör man mer när man blivit ihop på riktigt tror jag...

dazed_and_confused:

Fint nick du har

TACK [bigcheers]

timeisrunningout:

Jag tror och tycker att du har en hel del motsägelser på gång där.

Jasså? :/

stereo total:

Nej men fy.
Låt 29åriga män ruttna.

Hahaha varför det? [shake] han är ung på insidan...


   
SvaraCitera

MrsVD:

Känner vi för att kalla varandra baby och andra söta namn för att vi gillar varandra så mycket - DÅ GÖR VI DET punkt slut [smile]

söta, jo tjena, men ok.


   
SvaraCitera

MrsVD:

Hahaha varför det? [shake] han är ung på insidan...

Men gammal på utsidan. Han har passerat sitt bäst före-datum.


   
SvaraCitera

"aw lilla gubben" funkar väl bättre isf.


   
SvaraCitera
time
 time

MrsVD:

Jasså? :/

Ja, du kan ju inte både säga att det är ert förhållande och ni gör vad ni vill och skiter i vad andra tycker, samtidigt som du säger att du vill veta vad allmänheten tycker om vad du kallar honom privat. Välj en. Jag tyckr i vilket fall att det är något du borde ta med honom, och inte här.


   
SvaraCitera

Att kalla människor över barnaåldern för "baby" fungerar bara för amerikaner och/eller porrskådisar, dåliga porrskådisar. Kalla honom för "bebis" istället, om du nu känner att han är det.


   
SvaraCitera