Aviseringar
Rensa alla

OK att kommentera det när folk blir fetare och fetare?


Ämnesstartare

hade också sagt det till några killar om det fanns en sån jargong... dock är det inte i sverige


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

vadå "rätt", vilket fjantigt begrepp. lagligt har man all rätt att säga det mesta
hur ska jag veta vad du får ut av det? därför frågade jag. Jag hade personligen fått ut att en familjemedlem jag bryr mig om kanske tar åt sig och försöker göra nåt åt en ohälsosam trend.
nej?

svara på frågan istället för att kritisera mitt ordval, du vet mycket väl vad jag menar

vad får NÅGON ut av det?

varför ska MAN då kommentera? folk är oftast medvetna hur deras kroppar ser ut och beter sig eftersom de faktiskt lever i dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enbart om personen faktiskt frågar efter det. Annars har jag ingenting med det att göra och skulle inte kommentera det. Som böghög skrev så är personen antagligen redan medveten om det och jag har tillräcklig erfarenhet av sådant själv för att veta att sådana kommentarer är helt och hållet onödiga och stjälper mer än de hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: svara på frågan istället för att kritisera mitt ordval, du vet mycket väl vad jag menar

nej jag vet inte vad du menar. du kan förklara om du vill

amsi: vad får NÅGON ut av det. är det ohälsosamt att gå från smal/väldigt smal till normalviktig?

läste du ens vad jag skrev?

Exodus: inte från smal till normalviktig

amsi: vad får NÅGON ut av det.

jag upplever att jag och folk i min närhet har fått ut rätt myckt av liknande grejer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

nej jag vet inte vad du menar. du kan förklara om du vill
läste du ens vad jag skrev?

jag upplever att jag och folk i min närhet har fått ut rätt myckt av liknande grejer. 

redigerade ju?

vad får de ut av att kommentera någonting som redan är uppenbart och som någon redan vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vad får de ut av att kommentera någonting som redan är uppenbart och som någon redan vet?

Exodus: jag hade personligen fått ut att en familjemedlem jag bryr mig om kanske tar åt sig och försöker göra nåt åt en ohälsosam trend.

jag vet flera personer som har tagit tag i sin kost och motion efter upprepade tillsägningar. om de går med dålig hållning eller är stela brukar jag även säga till och rekomendera stretchövningar och det hjälper.

fast ne, har ju ingen "rätt" att kommentera nån annans kropp ;PpPPpPp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

jag vet flera personer som har tagit tag i sin kost och motion efter upprepade tillsägningar. om de går med dålig hållning eller är stela brukar jag även säga till och rekomendera stretchövningar och det hjälper.

fast ne, har ju ingen "rätt" att kommentera nån annans kropp ;PpPPpPp

så för att du har sagt det så har flera människor bara "shit, insåg inte att jag var tjock och ohälsosam, har ingen spegel hemma och ingen känsel i kroppen eller, bra att jag blev tillsagd"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

så för att du har sagt det så har flera människor bara "shit, insåg inte att jag var tjock och ohälsosam, har ingen spegel hemma och ingen känsel i kroppen eller, bra att jag blev tillsagd"?

inte ordagrant så nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

inte ordagrant så nej. 

förstår inte heller varför du drar upp stelhet för det är inte alls samma sak. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja

yttrandefrihet 

ser det ej som man kränker

lr d beror ju på vad som är avsikten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

förstår inte heller varför du drar upp stelhet för det är inte alls samma sak. 

det har med kroppens hälsa att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: lr d beror ju på vad som är avsikten

ja det beror ju på avsikten. man ska ju säga med avsikt att hjälpa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått höra att jag är tjock i 10 år, är fortfarande tjock och t om tjockare än då.
beror inte på att jag inte "tagit tag" i min kost, beror på att min kropp fungerar så.
är inte bara att ta tag i, många har problem som gör det svårt för dem att gå ned i vikt. att bara kommentera gång på gång att man är tjock, som att på nåt sätt peka på ens oduglighet och brister, kommer knappast hjälpa då. det enda du gör isåfall är att bryta ner en persons självkänsla. bättre att hålla käften och vänta tills nån frågar dig om råd eller om din åsikt, det är ändå inte ditt problem oavsett om det är en familjemedlem eller nära vän. det den personen som själv får avgöra och bedöma sin situation, och jag lovar dig att den inte är omedveten om att denne ökar i vikt. är inte som att ha "dålig hållning", sånt kanske man inte märker av på samma sätt. men man märker om man går ner i vikt och att få höra det från nån annan är bara drygt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

ja det beror ju på avsikten. man ska ju säga med avsikt att hjälpa. 

personen kske tar det på annat vis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

personen kske tar det på annat vis 

beror på hur man säger det.


   
SvaraCitera