Aviseringar
Rensa alla

Ok att vara blonderad - färgen är din identitet!


Ämnesstartare

Fjortisar med sitt sönderblonderade, sönderbrännda hår. Bimbosarna med sina silikonbröst och vitblonda vågor, emos med sina höga tupperade platinasvall. Det finns många kategorier på personlighetsgrupper som brukar ha blonderat hår och alla blir vi dömda för det. "Ska du bli fjortis nu?", "Du fattar väl att det där kommer att slita sönder ditt hår". Jag har till och med hört saker som: "Jag tar inte blonderade tjejer seriöst." och jag blev så arg!
Vafan. Hur många unga och vuxna människor i I-länderna har egentligen sin helt naturliga färg? Nu syftar jag främst på tjejer. Hojta, någon som aldrig har slingat, tonat eller någon gång färgat/blonderat sitt hår!
Vad man har gjort med håret är inget man skall dömmas för! Det är roligt att testa runt färger för att hitta sin identitet. Tycker man att "detta är jag" och mår bra och får självförtroende av en hårfärg så ska det inte komma någon som ser ner på dig för det!
Själv har jag varit slingad, mörkbrunett, ljusbrunett, mörkröd, kopparröd, röd med slingor, skrikröd och rödblond. Som ni märker så har jag fastnat för de röda tonerna. Röd är min färg för den symboliserar sensualitet, uttrycksfullhet, oblyghet och att man är en eldig och passionerad person. Vilken är din färg och varför? Vad tänker ni på när ni hör om vissa hårfärger?


   
Citera

[smile]


   
SvaraCitera

Dömer inte någon på hårfärgen [tard]

Däremot kan man inte låta bli blondinskämten ibland [blush]


   
SvaraCitera

Du tar verkligen hårfärg seriöst. [tard]


   
SvaraCitera

Om du blir så nedtryckt i skorna för att någon ogillar ditt hårfärgsbyte har du nog större problem än just detta.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

skepparkrans:

Du tar verkligen hårfärg seriöst. [tard]


   
SvaraCitera

Jag är svarthårig för att jag tycker att det ger en snygg kontrast mot min bleka hy.

Jag har inga fördomar gentemot olika hårfärger.


   
SvaraCitera

Låter som en kass hårfärgsreklam.
Förvånad att det inte avslutades med länkar till gratissmink eller dylikt.


   
SvaraCitera

you go girl, girl power!


   
SvaraCitera

Vet redan att det är OK att vara blonderad.


   
SvaraCitera

Kviq:

skepparkrans: Du tar verkligen hårfärg seriöst. [tard]


   
SvaraCitera

sötnos:

Vet redan att det är OK att vara blonderad.

Wildfire:

"Ska du bli fjortis nu?", "Du fattar väl att det där kommer att slita sönder ditt hår"

[confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

skepparkrans:

[tard]

Image

OnT: Ogillar kycklinggult hår.


   
SvaraCitera

Fast blondering sliter ju faktiskt på håret, om man inte vet hur man ska använda det rätt. [cute][cute]


   
SvaraCitera

Image
Image


   
SvaraCitera