Aviseringar
Rensa alla

Ok eller fel: I skuggan av prinsbröllopet


Ämnesstartare

Efter att ha kollat några sidor (svt, expressen, aftonbladet, gp) så verkar det just nu som att tragedin kring Lisa Holm hamnat i skuggan av prinsbrölloppet. Detta tycker i alla fall jag känns mer fel än rätt - jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det känns i alla fall fel.

Men jag blev inte särskilt förvånad av detta, då fixeringen vid kungahuset och allt där kring i det här landet är så stort att det finns en tidning tillägnad bara det.

Även om fallet nog kommer att vara toppnyheter imorgon igen så undrar jag: Tycker du att det på något sätt är fel att prinsbröllopet knuffat ner denna tragedi? Eller är det helt ok? Berätta gärna varför.

Hjärta


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Folk dör varje dag. Allt hamnar i skuggan av något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fungerar det mest i media, nyhet kommer och finner sig aktuell. Fyra dagar senare kommer ny nyhet och "allt" skiftar om till denna.

"Nyhet"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Folk dör varje dag. Allt hamnar i skuggan av något annat.

Så att detta fall fått sådan uppmärksamhet på grund av den ringa åldern och på grund av omständigheterna, samt att många fortfarande undrar och hoppas få veta varför spelar ingen roll tycker du?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Så att detta fall fått sådan uppmärksamhet på grund av den ringa åldern och på grund av omständigheterna, samt att många fortfarande undrar och hoppas få veta varför spelar ingen roll tycker du?

Hjärta

jag tyckte lisa holmsfallet överskuggade bröllopet tbh..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: jag tyckte lisa holmsfallet överskuggade bröllopet tbh..

Ah, jag förstår.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den största tragedin är att vi har ett kungahus för media att fixera vid. inte direkt ovanligt att all media kretsar kring prinsessor som gifter sig och senare ynglar av sig. 

och angående mordet så finns det väl inte så mycket mer att säga för tillfället.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avskaffa monarkin tycker jag bara. 


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker snarare extra synd om föräldrarna som varje gång det pratas om prinsbröllopet kommer påminnas lite extra om sorgen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker nog ingenting egentligen. Vad media väljer att skriva om är upp till dem. Traditionell media påverkar numera människor mindre än vad man tror. Folk kan välja själva vad de vill fokusera på och gör dessutom det via sociala medier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många tar nog illa upp men hon är tyvärr död och det finns inte mycket att göra åt det. Nu har vår prins och hans nya fru haft ett bröllop och det är väl kul för dem. Media skriver om det som är intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det hela är bra för bröllopet, säkert prinsen som begick mordet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan helt ärligt säga att jag inte bryr mig om någon av dem


   
SvaraCitera

Absolut är det jättetråkigt men som tickstart sa ''allt hamnar i skymyndan''.
Sedan så tycker jag att det är ju roligare att se ett bröllop än att höra en massa nyheter om att någon är död och vilken tragedi det är.
Vi borde njuta av att de nygifta är glada och kan leva lyckliga! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar ingen roll, båda är dåliga.


   
SvaraCitera