Aviseringar
Rensa alla

Ok med en 15 åring och en 19 åring


Ämnesstartare

Hej! jag är 15 och en tjej jag gillar är 19 och är hundra på hon gillar mig vi skickar hjärtan mm och jag undrar är det ok att en 15 årig kille är ihop meden 19 åring ?


   
Citera

blir skevt men ok


   
SvaraCitera

Aa.    


   
SvaraCitera

Nej, om man är 19 ska ens partner vara minst 17.
 
Men gör som du vill men om jag hade tagit studenten hade jag aldrig hållt på med någon som inte ens har börjat gymnasiet.


   
SvaraCitera
Roloch

Har hört talas om denna regel för hur unga partners man får träffa!      Ålder/2 +7år =yngst människa man får dejta


   
SvaraCitera
Roloch

Självklart stämmer den inte, följ hjärtat 


   
SvaraCitera

ja det är ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thx för svaren tror också det är chill om man gillar varandra haha xD


   
SvaraCitera

Eftersom att han är över 18 är detta olagligt. Ja, man är byxmyndig vid 15 års ålder, men detta gäller ENDAST om båda parter är under 18, annars kan det klassas som "våldtäkt" även om du är med på det.. men det får ni själva avgöra. Känns det rätt så kör 🙂


   
SvaraCitera

Josefin_26: Eftersom att han är över 18 är detta olagligt.

Han är 15, det är inte olagligt. 


   
SvaraCitera

Du kommer bli populär och hon kommer få sneda blickar från någon moraltant och så, men ja det är helt okej. Hade gärna gjort samma som 15-åringMycket glad


   
SvaraCitera

Josefin_26:
Eftersom att han är över 18 är detta olagligt. Ja, man är byxmyndig vid 15 års ålder, men detta gäller ENDAST om båda parter är under 18, annars kan det klassas som "våldtäkt" även om du är med på det.

ef1905fa6eccb7e1cd85141d065d49f8.jpg


   
SvaraCitera

Josefin_26:
Eftersom att han är över 18 är detta olagligt. Ja, man är byxmyndig vid 15 års ålder, men detta gäller ENDAST om båda parter är under 18, annars kan det klassas som "våldtäkt" även om du är med på det.. men det får ni själva avgöra. Känns det rätt så kör 🙂

Sluta sprid desinformation. Det är helt lagligt att ligga med vem som helst som fyllt 15 år även om man så skulle vara 95. Enda undantaget är om den yngre står i beroendeställning till dig.


   
SvaraCitera
Cobrak

Kör ert race i er egen hastighet, med andra ord: låt inte ålderskillnaden avgöra utan känslorna för varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
Kör ert race i er egen hastighet, med andra ord: låt inte ålderskillnaden avgöra utan känslorna för varandra.

Tack äntliggen någon som säger ett ok svar hahaa


   
SvaraCitera