Aviseringar
Rensa alla

OK, så finns det någon skillnad mellan killar och tjejer?


Ämnesstartare

Jag tror inte vi är annorlunda, mitt bevis är att du har ett P vid dit namn, men ändå visar du tecken på pms.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är precis det här jag menar. Hur mycket hormoner påverkar vårat beteende är osäkert, och hur mycket hormonerna påverkas av omgivningen är osäkert.

Du vill ju verkligen få det till att inte vara någon skillnad... istället för att kolla på siffror och rapporter, varför kollar du inte hur det ser ut i samhället?


   
SvaraCitera

vhfaj:

Du vill ju verkligen få det till att inte vara någon skillnad...

Sluta projicera, alternativt sluta trolla.

Oh wait


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Sluta projicera, alternativt sluta trolla.

Oh wait

Nämen seriöst, det är ju verkligen så det är. Vad finns det för belägg att allt avgörs av individen istället för av könet? Jag säger inte att allt avgörs av könet, men en del av görs av det. Vad vissa här säger som jag reagerar mot är att ALLT avgörs av individen. Var är beläggen för det?

Och så fort jag drar upp ett belägg för att det är skillnad mellan könen är man snabb med att påpeka "men det är ju inte helt säkert och det finns fortfarande okända faktorer". Ja, och det gör det definitivt med individteorin också, men då är det minsann ingen som påpekar detta utan ser det som fakta.

Och återigen, om ingenting nu är säkert så bör man väl lämpligtvis sluta stirra på rapporter och ta sig en titt i verkligheten.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Nämen seriöst, det är ju verkligen så det är.

Nä, du överdriver. Jättemycket.

vhfaj:

Vad finns det för belägg att allt avgörs av individen istället för av könet?

Är du blind? Det är 1 av 10 som röstat nej på din fråga. Vart har Stringburka eller någon annan sagt att ALLT avgörs av individtänket i våra personligheter?

vhfaj:

Och så fort jag drar upp ett belägg för att det är skillnad mellan könen

Det enda du tagit upp är hormoner. Som du inte verkade veta särskilt mycket om ivf. Det var ingen som inte höll med om att män och kvinnor har olika hormoner.

vhfaj:

Och återigen, om ingenting nu är säkert så bör man väl lämpligtvis sluta stirra på rapporter och ta sig en titt i verkligheten.

Känner mig så himla trollad.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Du vill ju verkligen få det till att inte vara någon skillnad...

Föreslår att du scrollar upp lite och undersöker vad Stringburka faktiskt röstade på. Intressant att du fortsätter att gnälla, trots att det faktiskt bara är en av de som röstat som röstat nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vart har Stringburka eller någon annan sagt att ALLT avgörs av individtänket i våra personligheter?

Inte stringen men isola. Så fort jag drar upp en jämförelse är det hela tiden "nej, det är individuellt". Jag säger inte att könet utgör all skillnad, har jag aldrig sagt, men min korståg började när isola snackade om att "det är individuellt som allt annat" och att könet inte betyder något alls för våra beteenden.

Miceparade:

Det enda du tagit upp är hormoner. Som du inte verkade veta särskilt mycket om ivf. Det var ingen som inte höll med om att män och kvinnor har olika hormoner.

Så vad försöker du påvisa här? Att killar och tjejer har olika hormoner (som alla är överens om) men att de inte spelar någon roll för vårt beteende? [bigcheers]

Miceparade:

Känner mig så himla trollad.

Jag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mycket av skillnaderna är baserat på miljön och kulturen som historiskt (och delvis fortfarande) har haft jävligt bestämda könsroller.

Stringburka:

En del skillnader kan möjligen vara biologiska

Stringburka:

för varje område man faktiskt gör framsteg i det här sammanhanget tycks det visa sig att det var kulturella faktorer snarare än biologiska.

Läser jag detta så framstår det som att stringen verkligen vill få det till att de biologiska skillnaderna är osäkra och kanske inte ens finns.

Och vilka områden och vilka "framsteg"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Jag säger inte att könet utgör all skillnad, har jag aldrig sagt, men min korståg började när isola snackade om att "det är individuellt som allt annat" och att könet inte betyder något alls för våra beteenden.

Och här trodde jag att Isola sa att sexdrift var individuellt? Sluta bara gnälla om det nu för i helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Och här trodde jag att Isola sa att sexdrift var individuellt? Sluta bara gnälla om det nu för i helvete.

Hon skrev tydligt och klart "som allt annat" och precis som stringen så får man känslan av att, även om det inte finns några bevis, så vill de ha det till att alla våra beteendeskillnader beror på var vi växer upp än vilka vi föds till.


   
SvaraCitera

vhfaj:

isola

Men för helvete. Om du nu är så besatt av isola och hennes åsikter kan du väl pm henne eller göra ett inlägg i hennes gästbok.

vhfaj:

Så fort jag drar upp en jämförelse är det hela tiden "nej, det är individuellt".

Förmodligen för att dina jämförelser är sämst.

vhfaj:

Jag säger inte att könet utgör all skillnad, har jag aldrig sagt

Du beter dig dock ofta som om du önskade att det vore så. Gissar att det är därför som folk reagerar så starkt.

vhfaj:

Så vad försöker du påvisa här? Att killar och tjejer har olika hormoner (som alla är överens om) men att de inte spelar någon roll för vårt beteende?

Vad mycket lättare det hade blivit att diskutera med dig om du faktiskt läste vad man skrev. Låt mig citera mig själv så att du slipper scrolla upp:

Miceparade:

Ja, män och kvinnor skiljer sig ganska mycket vad gäller hormondistribution, men det är också där man måste titta för att hitta skillnaderna.

Miceparade:

Den mänskliga hjärnan är bl.a extremt bra på att anpassa sig och lära sig. Vi är mer än summan av våra beståndsdelar, vi är en produkt av vår omgivning. Därför GÅR det inte att plocka bort individualitet ur den här diskussionen.

vhfaj:

Jag med.

DERP


   
SvaraCitera

Ja det finns givetvis skillnader. Förstår dock inte varför vissa brusar upp sig som om det skulle vara något dåligt?

http://www.mastersofhealthcare.com/blog/2009/10-big-differences-between-mens-and...

Sedan för ta upp det vi pratade i den andra tråden om sexdrift (hann inte innan tråden hade låsts). Jo tydligen är mäns sexualdrift starkare än kvinnors:

http://www.webmd.com/sex/features/sex-drive-how-do-men-women-compare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Men för helvete. Om du nu är så besatt av isola och hennes åsikter kan du väl pm henne eller göra ett inlägg i hennes gästbok.

Aldrig i livet! [cry]

Miceparade:

Förmodligen för att dina jämförelser är sämst.

Eller för att vi tänker och ser saker på olika sätt. Du vet, individuella skillnader! 😛 Tycker det är ganska uppenbart här, det är missuppfattningar åt båda hållen.

Håller med om dina citat, i alla fall delvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Hon skrev tydligt och klart "som allt annat" och precis som stringen så får man känslan av att, även om det inte finns några bevis, så vill de ha det till att alla våra beteendeskillnader beror på var vi växer upp än vilka vi föds till.

Men det är ju förfan så, om du föds i en muslimsk familj blir du muslim, kristen = kristen, såvida man själv inte tar initiativet byter religion.

Sexdrift är väll fan en preferens, annars antar jag bara att det är en udda chans att just alla nunor och präster föddes utan det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar att jag hade lika lätt för att uttrycka mig som FreeWay89. Nu ska vi se vad stringen och isola svarar.


   
SvaraCitera