Aviseringar
Rensa alla

Okej att ha en tjej som är yngre?


Rödingajävel:

en när man är vuxna försvinner ju det mycket. Då är det knappt förrän man börjar närma sig 40-50 som det blir nån större skillnad mot t.ex. en 25-åring.

Ja, när man är som du sa 40-50 så är man färdig utbildad (man får hoppas det) och jobbar, åldern skapar bara en liten kroppslig skillnad, men intellektuellt inget.

När man är ung så händer det en massa också, man flyttar, man pluggar (kanske utomlands)


   
SvaraCitera

Macktorsken:

När man är ung så händer det en massa också, man flyttar, man pluggar (kanske utomlands)

Ja exakt. Man är ofta i en mycket mer osäker situation också, vilket ju egentligen kan utnyttjas ganska grovt.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

16 och 14 är ingen big deal

zIGGE:

Tjejjer är mentalt ~2 år mognare än killar,


   
SvaraCitera

2 år är typ... helt ok.


   
SvaraCitera

Pette94:

Hur pass okej skulle det vara för mig som 16åring att vara ihop med en 2 år yngre tjej?

Inte okej alls, pedofiljävel!

Nej men seriöst. Det är bara två år emellan och även om det kan verkar som stor skillnad när man ung så är det ingen större skillnad. Dessutom mognar ju alla olika fort så ålder är ju inte avgörande. Lycka till o ha kul.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Man är ofta i en mycket mer osäker situation också, vilket ju egentligen kan utnyttjas ganska grovt.

Man får hoppas att man blir tsm för att man är kära och behandlar varandra ömsesidigt.


   
SvaraCitera

det går inte


   
SvaraCitera

äckligt[shake] vid 14 har hon säkert fått mens och är pms:ig och jobbig, satsa på någon yngre fräschare istället[confused]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

16 och 14 är ingen big deal

Detta.

krasch:

Ptja alltså, om hon har knäppa föräldrar kan det ju vara bra att hon hinner fylla femton innan ni idkar samlag. Annars ser jag inget problem med den lilla åldersskillnaden.

+ Detta.

Det är 10 år mellan mig och min kille för övrigt. Ingen tycker det är speciellt konstigt... men vi är ju båda vuxna. Större åldersskillnader (5 år eller mer) blir bara creepy om en är vuxen och en fortfarande räknas som barn [shake]!

Om du var minst ~20 skulle jag alltså tycka det var konstigare.


   
SvaraCitera

En bra formel för att beräkna huruvida det är "creepy" eller ej brukar vara:

y = x/2 + 7

Där x är din ålder och y minsta åldern på din partner (Vilket bara fungerar om x>=14, annars blir y>x [rolleyes]). Detta är endast en generell fingervisning, eftersom inga faktiska regler existerar.

Som tidigare nämts väger också hur mogen man är in. Contrary to popular belief beter sig inte alla barn som omogna fjortisar. På dagis lärde jag mig alfabetet istället för att leka krig med de andra [bigcheers]

Så om ni passar ihop och gillar varandra är det inget problem alls.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

.

+1000


   
SvaraCitera

Vad tycker du själv?
End of conversation


   
SvaraCitera

Ja, 2 år är ingenting. Tror OP undrar om det är fel mest för att tjejen inte är byxmyndig. När jag var 13 träffade jag en kille som var 1,5 år äldre än mig (15) och han kände sig jätteäcklig pga det.Obs hade ej sex


   
SvaraCitera

Ptja, jag var intresserad av en kille som var fem år äldre än jag när jag var fjorton. Ingen stor grej, två år är ingenting, så länge ni båda är bekväma dvs.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Min mors man är 12 år äldre.

Ålderskillnaden är ju mest för samhället ska tycka att det är okej eller inte,

kebu12:

äckligt[shake] vid 14 har hon säkert fått mens och är pms:ig och jobbig, satsa på någon yngre fräschare istället[confused]

hehe håller med[wink]


   
SvaraCitera