Aviseringar
Rensa alla

Okej att misshandla djur.


Ämnesstartare

Jag såg på Insider häromdagen. I programmet tog man upp hur hästar och hönor blivit utsatta för sexuella övergrepp, våldtäkt och misshandel. Väldigt många var i programmet upprörda, och en tant vill döda den som knullat med hennes häst.

En sak jag tycker är extremt kostig är ändå hur detta kan angagera människor, som sammtigt tycker att det är helt okej att döda djur. Är det okej att döda dem. så måste det ju betyda att en misshandel är som ingenting. Jag skulle åtminstone heldre bli misshandlad än dödad.

De flesta tycker att det är okej att döda djur, alltså har de inga rättingheter och det är därför okej att misshandla dem som man behagar, eller?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag får nog säga att jag hellre blir dödad än får min vagina och anal uppskuren [smile]


   
SvaraCitera
smisk

Döda på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Döda på.

men tycker du det okej att plåga och misshandla djur?


   
SvaraCitera
Papper

Det är okej att döda djur men inte okej att misshandla dom.


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Det är okej att döda djur men inte okej att misshandla dom.

så det skulle vara mer okej att döda människor än att misshandla dem? Eller?


   
SvaraCitera
Papper

Teal Crab:

så det skulle vara mer okej att döda människor än att misshandla dem? Eller?

Om man ska äta dom så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Om man ska äta dom så.

räcker det isåfall inte med att skära loss den biten du tänker äta, och låta stackaren leva vidare?


   
SvaraCitera

min syster (som är tio) kom in med en lapp till mig häromdagen och det första jag såg va typ "SEXUELLA ÖVERGREPP" å jag sa typ "öh, vet du ens vad det handlar om?" och hon sa "ja, SEXUELLA ÖVERGREPP PÅ HUNDAR!"

jag spydde [bigcheers]


   
SvaraCitera
Papper

Ehh, nej. Människor och djur är ju inte samma sak...
Ät kött för i helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

jag spydde [bigcheers]

for real?

Papper:

Ehh, nej. Människor och djur är ju inte samma sak...
Ät kött för i helvete.

Varför är det då inte okej att misshandla djuret/ha sex med det/skära loss den biten man vill äta?
Du måste ju utgå från att djur har känslor, och då borde de ju heldre vilja någonting av detta än att dö?


   
SvaraCitera

Teal Crab:

for real?

jag spydde för att jag tycker det är sjukt äckligt att någon ens skulle vilja sätta på en hund, och för att jag inte vill att min syster ska veta om sånna hemskheter. det kan ge henne ideer.
helst vill jag att hon ska vara oskuld tills jag dör, men det är antagligen för mycket begärt.


   
SvaraCitera
Papper

Teal Crab:

Varför är det då inte okej att misshandla djuret/ha sex med det/skära loss den biten man vill äta?
Du måste ju utgå från att djur har känslor, och då borde de ju heldre vilja någonting av detta än att dö?

Dom vill nog hellre dö. Än bli våldtagen eller lemlästad.


   
SvaraCitera

Eftersom har blivit vårt ansvar att "ta hand om" djuren så är det vårat ansvar att de får ett så bra liv som möjligt. Vi har tagit den rollen och ska respektera djuren, för de är hundra gånger bättre än vad vi någonsin kommer vara.


   
SvaraCitera