Aviseringar
Rensa alla

Okej att säga: "Du får inte träffa ditt ex"?


UNDEAD:

Mm, jag förstår, jag skulle ha känt samma sak. Men så träffar hon honom fortfarande. Jag förstår inte.

Uppenbarligen så skiter hon fullständigt i vad du tycker i den här frågan. Hade hon brytt sig så hade hon inte umgåtts med sitt ex.

Svårt att veta vad som är rätt och fel att göra. Eftersom hon är en kvinna så går hon inte att lita på, man vet aldrig hur dom reagerar.


   
SvaraCitera

träffa honom tsm [crazy]


   
SvaraCitera

UNDEAD:

Hjälp mig, hur ska jag göra?

För vissa funkar det att exen inte är off limits. För min egen del beror det på i vilket sammanhang de skulle träffas. Ta en fika en gång i halvåret? Ja. Ha filmkväll en gång i veckan? Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som alla andra har sagt, förkLara för henne hur du känner! att förbjuda henne är verkligen ingen bra ide;/
Sen är det bara att leva med det ;P


   
SvaraCitera

Nej det är givetvis inte okej.


   
SvaraCitera
Tyrael

UNDEAD:

Mm, jag förstår, jag skulle ha känt samma sak. Men så träffar hon honom fortfarande.

Respektlöst.


   
SvaraCitera

UNDEAD:

Hjälp mig, hur ska jag göra?

Berätta att du tycker att det är jobbigt att hon umgås med sitt ex, mer kan du inte göra.

Bara paranoida idioter försöker bestämma vem ens partner får umgås med och inte. Alla människor har konstiga sidor som man kanske inte alltid förstår, och det är en del av ett förhållande att lära sig acceptera det. Så länge du litar på henne är det ju heller inget problem att hon umgås med andra killar. Och litar du inte på henne borde ni kanske inte vara ihop heller.

Har dem varit ihop känner de ju antagligen varandra ganska bra, och det är svårt att bara klippa en sån relation. Jag umgås med mina ex med, det är skönt att ha nån att prata med som förstår hur jag tänker, och man behöver nära vänner utanför ett förhållande med.


   
SvaraCitera

Horstat:

Oj, vad farligt det är i längden jämfört med om situationen leder till att han blir bedragen om han nu inte redan blir det.

Har man en partner som är en otrogen slampa lär det inte göra någon skillnad om man förbjuder eller inte.


   
SvaraCitera

Du får säga vad du vill, därför vi har yttrandefrihet. Innebär dock inte att det är något bra att säga. Däremot tycker jag du ska uttrycka det sådär, för man ska ju vara sig själv. Visa att du inte litar på henne och därför tror dig ha rätten att bestämma vilka hon ska umgås med, så att hon vet vilken typ av kille hon är ihop med.


   
SvaraCitera

Skulle ej gilla att begränsa min umgängeskrets för att stilla någons monogamiska oro.


   
SvaraCitera

AndyH:

Har man en partner som är en otrogen slampa lär det inte göra någon skillnad om man förbjuder eller inte.

Men att man vågar ställa ultimatum är en indikation på makt, de blir våta av sånt.


   
SvaraCitera

Säg ungefär det du skrivit nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Art:

Säg: Jag tycker det är jobbigt när du umgås med ditt ex. Och jag hör vad du säger, men helt ärligt, tror jag det bara är rent jävla skitsnack. Så dra åt helvete med dig. Tänker fan inte slösa bort min jävla tid på dig, din dumma jävla fitta.

I lol'd [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte förbjuda henne att vara med någon. Men prata mer om hur du känner. Du kanske kan vara med dem någon gång 🙂


   
SvaraCitera

Horstat:

Men att man vågar ställa ultimatum är en indikation på makt, de blir våta av sånt.

hahahah xD[love]


   
SvaraCitera