Aviseringar
Rensa alla

Okej att sluta med sådant man älskar pga skönhets ideal?


Ämnesstartare

okej min fråga är nu
om ni svarar helt ärligt skulle ni kunna sluta med saker som ni älskar ex. godis läsk kakor och andra saker för att ni känner att det får er att få finnar gå upp i vikt osv?

tycker ni det är okej att sluta med saker man älskar pga sina egna förväntningar och förhoppningar på hur man vill se ut?


   
Citera
Ämnesetiketter

man behöver inte sluta, bara äta mindre kanske


   
SvaraCitera

Nej, skulle jag aldrig göra och gör jag aldrig. Men jag har tvärtom-problem. Känner mig för smal, ist för "tjock".


   
SvaraCitera

Ja jag har redan slutat med det. Ser inte mat som ett glädjeämne alls längre, mat ska inte vara gott det ska hjälpa en att bli snyggare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fast har aldrig "älskat" godis iofs. [rolleyes]


   
SvaraCitera

ja


   
SvaraCitera

Skulle nog inte göra så.


   
SvaraCitera

Nä. Bara skurit ner på det.


   
SvaraCitera
Åtta

Nej. Jag älskar mat, helst i stora mängder. Den dagen som jag börjar bli tjock av det får vi väl se om jag gör något åt det hela.


   
SvaraCitera

Zwift:

Ser inte mat som ett glädjeämne alls längre, mat ska inte vara gott det ska hjälpa en att bli snyggare.

var du seriös?


   
SvaraCitera

soimpolite:

var du seriös?

Ja!


   
SvaraCitera

Mat är till för att hjälpa en få resultat av träningen.


   
SvaraCitera

Zwift:

Mat är till för att hjälpa en få resultat av träningen.

men även om man äter för hälsans skull så kan man ju njuta av den. finns ju massor jättegod och nyttig mat!


   
SvaraCitera

soimpolite:

men även om man äter för hälsans skull så kan man ju njuta av den. finns ju massor jättegod och nyttig mat!

Nä, då finns risken att man blir sugen på nått onyttigt. Säkrast att va lite på gränsen till Äs sådär hela tiden.

Har en kompis som alltid tuggar maten och sen spottar ut den för han vill ha godis å sånt men vill inte bli tjock...


   
SvaraCitera

Zwift:

Har en kompis som alltid tuggar maten och sen spottar ut den för han vill ha godis å sånt men vill inte bli tjock...

jag tror knappast att han mår bra av det. man bör njuta av mat. njuta av livet. alting handlar inte om utseende


   
SvaraCitera

Jag slutar absolut inte med att äta grejer bara för att det är nya ideal! Helt idiotiskt.. Så länge man känner att man är nyttig så är det okej att ändå ta lite choklad då och då.
De nya idealen är helt patetiska och förstör bara för oss människor. Det räcker med att nästan ALLA någon gång i livet hamnar i deprission.. [chocked]


   
SvaraCitera