Aviseringar
Rensa alla

Okej att sluta med sådant man älskar pga skönhets ideal?


Borde sova mer kanske.


   
SvaraCitera

är ju upp till var och en men nej


   
SvaraCitera

elinfranzen:

skulle ni kunna sluta med saker som ni älskar ex. godis läsk kakor och andra saker för att ni känner att det får er att få finnar gå upp i vikt osv?

Ja [confused]

elinfranzen:

tycker ni det är okej att sluta med saker man älskar pga sina egna förväntningar och förhoppningar på hur man vill se ut?

Ja [confused]

Det handlar väl vad man värdesätter mest [zzz]


   
SvaraCitera

[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Ja jag har redan slutat med det. Ser inte mat som ett glädjeämne alls längre, mat ska inte vara gott det ska hjälpa en att bli snyggare.

Fast har aldrig "älskat" godis iofs. [rolleyes]

Jag känner ungefär samma sak fast med långt ifrån allt...
jag slutade med godis och läsk för ca två år sedan först va det mest för att jag tyckte det va onödigt och jag fick pengar första året, men nu är jag rädd för hur min kropp ska reagera på det så jag har inte ätit godis på ett år till för det...

men jag njuter dock av mat men inte av ex vanlig pasta utan om det är mat ska det vara fullkorn och är jag sötsugen blir det oftast en frukt (okej ibland blir det kakor och glass...)

Men jag har visserligen aldrig heller varit en sådan som älskar godis och kan gå runt och äta godis jämt...


   
SvaraCitera

elinfranzen:

tycker ni det är okej att sluta med saker man älskar pga sina egna förväntningar och förhoppningar på hur man vill se ut?

Det är klart. Älskar man skit så får man försöka hata det istället.
Hähä.


   
SvaraCitera

Sluta inte, du kan ju alltid äta lite mindre av det + någon sport i veckan, eller bara jogga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Sluta inte, du kan ju alltid äta lite mindre av det + någon sport i veckan, eller bara jogga

Jo för mig började det så ;D jag trappade ner på det men när man trappat ner på det ett längre tag så kan man trappa ner igen och sen så slutar man typ ;P


   
SvaraCitera

Är väl inget som är rätt eller fel, bara en fråga om prioriteringar.


   
SvaraCitera

elinfranzen:

Jo för mig började det så ;D jag trappade ner på det men när man trappat ner på det ett längre tag så kan man trappa ner igen och sen så slutar man typ ;P

Men gör det till en livsstil, tillslut kommer du att bli van vid att jogga.


   
SvaraCitera

Zwift:

Mat är till för att hjälpa en få resultat av träningen.

mat är till för att kroppen ska ha grejer att använda till utveckling av olika delar av kroppen, eller som bränsle eller signalsubstanser osv.

man blir inte tjock av vanlig mat i vanliga proportioner


   
SvaraCitera

Hänskapt:

mat är till för att kroppen ska ha grejer att använda till utveckling av olika delar av kroppen, eller som bränsle eller signalsubstanser osv.

A och få resultat av träningen... [rolleyes]

Hänskapt:

man blir inte tjock av vanlig mat i vanliga proportioner

JO! [chocked]

Att kroppen behöver vanlig mat är en MYT! Skapad av snabbmatsindustrin för att de ska tjäna pengar på lättlurade fettonm som DYU!!!!!!!!!!!!! [mad]


   
SvaraCitera

nja bara dra ner på, t.ex jag skulle gärna ätit 208349 kg choklad varje dag men vill ju inte bli tjock för det so not worth it


   
SvaraCitera

nej lassa på bara!


   
SvaraCitera

Ät sådant som är dåligt med måtta bara och träna? [mad]


   
SvaraCitera