Aviseringar
Rensa alla

Okej att snacka med randoms på buss?


Ämnesstartare

Har gjort på tåg, men inte på buss.


   
Citera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har snackat, eller snarare lyssnat, på en neger under sex timmars tågresande. Trodde jag skulle dö. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså menar typ spårvagn :S på vägen från skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl inte så vanligt men om man pratar om något intressant så sure [crazy] inleder dock aldrig själv konversationer mer randoms när jag reser


   
SvaraCitera

Har rest till och från Stockholm med Y-buss och har konstigt nog alltid hittat någon intressant att prata med om allt möjligt... Så jag antar att det i alla fall är okej även om man får undersöka om personen vill prata med en. Det intressanta var även att en dam i sätet bakom mig tyckte det var jätteroligt att lyssna på två pratglada ungdomar [bigsmile]...
Jag antar att det är stor skillnad på om man är från en större stad eller kommer från landet om man pratar med främligar... Stockholmare tittar snett på en om man försöker säga något till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thamine:

Stockholmare tittar snett på en om man försöker säga något till dem.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daaah jag gör det ju. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thamine:

Stockholmare tittar snett på en om man försöker säga något till dem.

skyldig


   
SvaraCitera

Om personen verkar intresserad är det utan tvekan okej! Bussfärder kan vara hemskt tråkiga om man sitter ensam även de.


   
SvaraCitera

Jaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roligast är det om det är en lokal alkis eller nåt slags original. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart. ibland för ja tvångstankar och måste prata .. för det känns verkligen sjukt wierd ibland att man bara sitter breve varandra och inte säger nåt. speciellt när det kanske är personer som man kanske kommer jättebra överens me? synd att missa.


   
SvaraCitera
kachin

mmmmm.
kul när man sitter nästan ensam i en tågkupé, längst in vid fönstret på ett 3-sitssäte. en typ 25-åring (jag 15) kommer fram o frågar ifall han får sitta bredvid en. svarar ju ja, klart han får sitta på ett ledigt säte..
men sen börjar han typ "jaha vart ska du då?" o massa weird frågor om familj, mina fritidsintressen osv.
kändes hur obehagligt som helst.

men annars är jag helt öppen till konversationer [smile]


   
SvaraCitera