Aviseringar
Rensa alla

Okej hjälp som fan innan min dator sprängs


Ämnesstartare

[crazy][crazy][crazy]

Alltså det här är sjukt, jag har varit på teknikmagasinet och köpt en lufftryckare, som jag ska spraya i min dators fläkt för den är full av damm (tror jag). Jag frågade honom om det enbart var ren luft och ingen olja han ba ja. Men så kommer jag hem och ba LALLALALA och sprayar i fläkten och så upptäcker jag att det kommer vätska????? Och vätskan rinner ner i fläkten och den ger ifrån sig ett jävligt skumt ljud. Och sedan kollar jag på flaskan och så står det brandfarligt?? Alltså det är denna jag har fått:

http://www.media-tech.eu/page.php?do=details〈=uk&pid=103&kid=9

Det är någonting som inte står rätt till??? Min dator fungerar men vågar inte koppla in strömmen och så hjääääääääääälppppp


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

det står flameable med stora bokstäver på burken får panik snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Förlåt men jösses vad jag garvar[love]

Hahaha käft [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

alltså om datorn skulle börja brinna skulle den väll ha brunnit vid det här laget?


   
SvaraCitera
Åtta

Den innehåller propan- och butangas, och det är en trycksatt behållare. Klart som fan att det är brandfarligt.

Du stängde väl av och lät din dator kallna innan du sprutade in i den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KAN JAG RINGA NÅGONSTANS


   
SvaraCitera
Åtta

Lounge fact:

KAN JAG RINGA NÅGONSTANS

Har du en telefon? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den innehåller propan- och butangas, och det är en trycksatt behållare. Klart som fan att det är brandfarligt.

Du stängde väl av och lät din dator kallna innan du sprutade in i den?

Men varför i helvete ger dem det till mig vid rengöring av en datorfläkt?

Ja den hade varit av länge när jag sprutade, är det lugnt nu? För den funkar ju. Gah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du ska ju inte ha den på när du sprayar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har de gett mig fel sorts tryckluft?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du ska ju inte ha den på när du sprayar

Men jag har inte haft det heller? Men är det så jävla nyttigt att spraya in skit i fläkten och sätta på den när det ligger kvar där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Har de gett mig fel sorts tryckluft?

Det ska vara lugnt (så länge datorn inte brinner.)
Det är ju drivgaser och de kommer förångas väldigt fort. Om du startar datorn och sådant där är i så kommer det bara värmas upp, förångas och blåsas ut.


   
SvaraCitera

lishaa:

loooooooooool

Gör du också som lilla snigel och akta dig.
Hennes dator kommer sprängas så det kommer bli värsta tryckvågen och hela sverige kommer sprängas bort.
Gräv ner dig i något hål och önska att du kommer överleva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men jag har inte haft det heller? Men är det så jävla nyttigt att spraya in skit i fläkten och sätta på den när det ligger kvar där?

Nej, det måste nog torka ordentligt innan.
Men man tycker ju att allt sådant borde stå utförligt på flaskan[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det ska vara lugnt (så länge datorn inte brinner.)
Det är ju drivgaser och de kommer förångas väldigt fort. Om du startar datorn och sådant där är i så kommer det bara värmas upp, förångas och blåsas ut.

Å TACK GODE GUD

Så jag kan använda den igen trots att det rinner in saker? Alltså du skulle hört ljudet XD lät som någonting fräste där inne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, det måste nog torka ordentligt innan.
Men man tycker ju att allt sådant borde stå utförligt på flaskan[n]

Ja, och att han borde sagt någonting [crazy] herregud tänk om jag var crazy och hade datorn på medans jag rengjorde typ


   
SvaraCitera