Aviseringar
Rensa alla

Okej, jag behöver hjälp med en sak.


Ämnesstartare

Det är så att min kompis får inte köpa NÅGOT FPS/skjutspel eftersom hans farsa tycker att man blir påverkad av det och vill döda folk om man spelar det.
Och han är ju tretton år gammal, som jag, så vad har man inte redan sett som är värre än några gubbar som blir skjutna.

Så det skulle vara schyst om ni kunde hjälpa mig att hitta sidor på internet som motbevisar hela den här "fps=sinnesjuka ungar som dödar" grejen. [cute]
...när det uppenbarligen beror på dålig uppfostring eller att man redan är störd.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Googla? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oscar8:

Och han är ju tretton år gammal, som jag, så vad har man inte redan sett som är värre än några gubbar som blir skjutna.

Jag fick inte ens se 15-årsfilmer när jag var 13 år. 13-åringar är väldigt lättpåverkade och jag tror inte hans farsa kommer att ändra sig bara för att du visar honom någon random sajt där spelfanatiker propagerar för att småbarn ska få spela skjutspel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Jag fick inte ens se 15-årsfilmer när jag var 13 år. 13-åringar är väldigt lättpåverkade och jag tror inte hans farsa kommer att ändra sig bara för att du visar honom någon random sajt där spelfanatiker propagerar för att småbarn ska få spela skjutspel.

Bara om man ÄR lättpåverkad, och min kompis är inte det.


   
SvaraCitera

Det står i min psykologibok, både bevis och inte bevis. Orkar dock inte skriva ner det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite disciplin på ungen! Han ska lyda sin fader, utan protest!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oscar8:

Bara om man ÄR lättpåverkad, och min kompis är inte det.

Spelar ingen roll. De som gör spelen sätter 15/18-årsgräns på dem av en anledning. Jag är ganska säker på att hans far vet bäst. Han har ju trots allt levt ett antal år längre.

Dessutom att han inte skulle vara lättpåverkad är ungefär samma fåniga argument som fjortisar använder för att de ska få röka och supa. "Amen jag är faktiskt mogen nog att klara av det"


   
SvaraCitera

Jag har fått spela vilka spel jag vill under hela min uppväxt. Och jag är ju relativt frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag spelade Blood och Doom konstant när jag var typ 8 bast, jag lever och har inte dödat någon än [y]


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Jag spelade Blood och Doom konstant när jag var typ 8 bast, jag lever och har inte dödat någon än

Samma här. Det är ju trots allt ganska våldsamma spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Lite disciplin på ungen! Han ska lyda sin fader, utan protest!

[y][y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla barn har rätt till cs imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Dessutom att han inte skulle vara lättpåverkad är ungefär samma fåniga argument som fjortisar använder för att de ska få röka och supa. "Amen jag är faktiskt mogen nog att klara av det"

Däremot är inte datorspel som tillochmed tioåriga ungar spelar lika farligt som att röka och supa.
Han är en helt normal människa, dessutom lånar han redan mitt steam acc för att spela det, så vad spelar det för roll egentligen...?
Man kan inte leva i en liten skyddsbubbla från allt ont och dåligt som finns i hela sitt liv så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

De som gör spelen sätter 15/18-årsgräns på dem av en anledning

Nej, det är inte utvecklarna som sätter åldersgräns på spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans pappa är lite dåligt funtad. Det går oftast inte att övertyga såna personer


   
SvaraCitera