Aviseringar
Rensa alla

Okej med sex under femton???


Ämnesstartare

Okej så jag e 15 år och min tjej e 14 (01a), ett år yngre alltså och vi har varit ihop i nästan ett år nu. Hone inte bara min tjej, hon e min bästa vän och jag älskar henne verkligen.

Nu på senaste tiden har jag tänkt på sex o sånt (såklart gjorde jag det förut också men har inte tyckt att vi var redo än för att göra det) och nu tror jag att det är dags att vi gör det. Det har liksom varit så många gånger när vi typ kollat på film i min säng och myst som det blivit en såndär 'stämning'. Och det är inte så att jag är blyg eller något för vi har sett varandra nästan helt nakna flera gånger men jag vet inte om vi kan ha sex än?

Jag tror liksom att vi är redo och att hon vill, men jag är ju femton och hon fjorton och jag vet inte om det är okej att vi har sex ändå? Det är ju den där byxmyndighets grejen och jag är så jävla rädd att hon efteråt ska känna att hon ångrar sig och tror att jag våldtagit henne eller nått. Eller att hennes föräldrar får reda på det och anmäler mig?

Min tjej är ju allt för mig och jag skulle aldrig göra något hon inte vill men asså jag vet inte....

Jag undrar ba om ni tycker det är okej med sex med någon under femton?


   
Citera

Om båda är med på det och verkligen vill, så är det okej. 

http://www.umo.se/Sex/Aldersgrans-for-sex/ <------ läääs helst

''I regel döms inte en 16-åring som har haft sex med en 14-åring om det är tydligt att det var helt frivilligt där båda varit med på det.''
Eftersom ni är 15 och 14 så gäller det ju er med.


   
SvaraCitera

Om hon vill, fråga henne!


   
SvaraCitera

Be henne skriva på ett kontrakt innan ni börjar. 

Nää, men innan ni gör det så se bara till att du är 100% säker på att hon vill


   
SvaraCitera

15 års lagen är endast till för att skydda personer under 15 från att ha samlag med tex 20 åringar. Ni bryter inte mot någon lag om det inte är så att du gör det mot hons vilja. Så länge båda är med på det så är det ingen lag som är bruten.
(Källa: min skolsköterska)

Lagen är egentligen väldigt rörig tycker jag för den kan så lätt tolkas på fel sätt. 


   
SvaraCitera

adaq:
Be henne skriva på ett kontrakt innan ni börjar. 

Nää, men innan ni gör det så se bara till att du är 100% säker på att hon vill

kontrakt för att vara på den säkra sidan, man vet aldrig vad dom kan hitta på.


   
SvaraCitera

lurifax69:

kontrakt för att vara på den säkra sidan, man vet aldrig vad dom kan hitta på.

Får man ens skriva på ett kontrakt när man är under 18? Mycket glad


   
SvaraCitera

Klart ni kan ha sex om båda är med på det och vill. 🙂 Som sagt gränsen för att vara byxmyndig är till för att skydda personer som blir utsatta för sexuellt brott av något slag. Men ett tips är att börja försiktigt, ni behöver ju inte gå all in första gången. Utan ta det steg för steg 🙂 Det med att ni varit nakna tidigare är ju jättebra, då är ni bekväma med era kroppar inför varandra. 


   
SvaraCitera