Aviseringar
Rensa alla

Olaga hot?


Ämnesstartare

Hejsan allihopa
Jag har ett litet problem som jag garna skulle vilja fa hjalp med.
Saken ar att jag ar fornarvarande i Australien och reser. Dock sa har en person hemifran Sverige som jag trodde jag var pa god fot med kontaktat mig och hotat min familj.

Jag kan borja med att beratta vad som har hant.

Det som hande var under arets sena var eller tidig sommar, hur somhelst var jag pa en fest och jag kande alla dar. Jag var full och rakade snubbla over en sladd som var framfor toaletten. Sladden drog ner en barbar dator, vilket jag kontrollerade och den sag ut att vara funktionell fortfarande, sa jag lamnade den som den var innan.

Dock senare pa kvallen sa soker agaren till datorn upp mig och sager att jag forstorde hans dator och att han kraver 12990 kr for den. Jag sa att vi fixar det och att jag skulle kontakta han dagen efter eftersom jag skulle kontakta mitt forsakringsbolag.

Efter lite om och men i ett par dagar sa fick jag tag i honom eftersom hans mobil var sonder. Han sa att han skulle kontakta mig nar han hade tid som snarast for att ga igenom hur vi skulle presentera datorn for forsakringsbolaget.

Det gick over 3 manader innan jag tillslut trodde att allt var bra med datorn.

Sedan nu over sex manader framat i tiden sedan incidenten sa kontaktar han mig med epost och hotar att om inte jag betalar 12990 kr for hans dator sa ska han ge sig pa min familj och forstora nagot i mitt hem. Jag har hotelserna i form av epost som jag fortfarande har kvar.

Han har ett ryckte om sig att vara valdsam. Da jag forsokte forklara for han att jag var i Australien och att det redan var forsent med forsakringsbolaget sa ignorerade han det.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska gora. Nagra tips?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kontakta polisen? Det är ju inte direkt lagligt med hot eller gå in i någons hem för att förstöra något. Du har ju kvar hans mail - bara att visa det för polisen. Eller vidarebefordra det till någon i din familj så de kan visa det för polisen eftersom du är i Australien. Det skulle jag göra iaf.


   
SvaraCitera

[wink]våld löser alla problem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men va? Vad hände me försäkringsbolaget? Varför löste ni det inte i tid?


   
SvaraCitera

Hahah, smart snubbe. Nu har han totalsumpat sina enda chanser att få ersättning för datorn /facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Hahah, smart snubbe. Nu har han totalsumpat sina enda chanser att få ersättning för datorn /facepalm

Eller hur, hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera