Aviseringar
Rensa alla

Olika på olika orter?


Ämnesstartare

Hejsan, jag visste inte om jag skulle baka ihop det i min förra tråd, såg inte heller att det fanns ett passande forum för frågan så då postar jag detta här.

Men jag har en fundering, är åsikterna om homosexuella olika på olika orter?

Jag kommer från en liten håla, där, de flesta i mina kretsar iaf, är homofobla, de har fördommar om just homosexuella, så då har jag fått bilden av att det är fel, som jag ändrat på pga mina egna funderingar.

Men tittar man omrkting på nätet så ser det ut som att om man kommer ut i en stad så bli man lättare accepterad än de som bor på landsbyggden, vi säger en håla som består av ett pappersbruk och en stad med ett universitet.


   
Citera
Ämnesstartare

troligtvis ja så är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

troligtvis ja så är det

Men vad beror det på isåfall? nu är jag lite efterklok och tänker att det mest bara var synd om en kille som var bög på min skola, han gillade jag inte heller på grund av hans kläder osv, vet inte om mina kompisars skitsnack gjorde så att jag inte gillade killen, han var ful bög, hade fula käder och frissyr, lätt mobboffet it is. (så var han tydligen hatad av son släkt)


   
SvaraCitera
Hando

Kan tänka mig att det är liiite lättare att komma ut i t.ex Stockholm än en byhåla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Santos:

Men vad beror det på isåfall?

har uppfattningen att folk på landsbygden är väldigt konservativa till sexuella läggningar, varför vet jag inte men det har ju å andra sidan alltid varit så ute på bygden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så självklart att jag inte tänker svara 🙁


   
SvaraCitera

vet inte. trodde det var svårt att bli accepterad som homo/bi i min "ort" men det visade sig att jag hade ganska fel. i börja var det iofs jävligt jobbigt men de var väl kanske mest för att jag själv inte var bekväm med att vara det och var så orolig...
numera när jag är bekväm och öppen med det så är det snartare så att folk ser mig som spännande 😉
fatta vad mkt heterokillar som vill hångla med mig på fyllan eller? haha :D:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donbot:

Det är så självklart att jag inte tänker svara 🙁

Men ändå skriver du? idiot.

OF 5:

har uppfattningen att folk på landsbygden är väldigt konservativa till sexuella läggningar, varför vet jag inte men det har ju å andra sidan alltid varit så ute på bygden

Kan stämma gott och väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i Lund stenar vi dom på offentliga platser vet inte hur det är där du bor[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

i Lund stenar vi dom på offentliga platser vet inte hur det är där du bor[crazy]

Det där var inte seriöst hoppas jag:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Santos:

Det där var inte seriöst hoppas jag

man vet aldrig med skåningar[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Santos:

Det där var inte seriöst hoppas jag:P

nej i lund är alla accepterade (eller nåt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Santos:

Men vad beror det på isåfall?

för folk är så jävla jävla tröga därifrån 😀


   
SvaraCitera

Oftast är landsbor mer konservativa angående många saker, t ex (men inte bara) sexualitet. Ny slang dyker oftast upp först i städerna, och i storstaden samlas ofta folk från olika håll och man måste vänja sig vid olika sätt att vara på.

Jag bor i Stockholm och här är det gayvänligt skulle jag anta, med tanke på Pridefestivalen varje år, HBT-ungdomsgård, gayklubbar etc. Det är bara i vissa grupper (högerextremister osv) som har något emot homosexuella: här är det värre att bli kallad homofob än bög. Iaf när man kommit ur högstadiet. 🙂

Det är ett vanligt fenomen att unga vuxna som är homosexuella flyttar till någon större stad för att de känner sig mer välkomna där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok då vet jag.


   
SvaraCitera