Aviseringar
Rensa alla

Olika skönhetsingrepp olika mkt accepterade


Ämnesstartare

Är det egentligen större skillnad mellan tandställning, näsoperation & läppförstoring (även då man fyller ut temporärt)

Allt handlar ju om att förändra utseendet. De sneda tänderna är lika ärftliga som en näsa eller (ett par) läppar.

Det enda jag kan tänka mig som skiljer dessa skönhetsingrepp åt - som gjort vissa av dem så kontroversiella & näsa gjort dem lite/relativt tabubelagda - är att riskerna med t.ex. näsoperation är fler & grövre än t.ex. tandställning. Men iom bättre plastikkirurgi minskar riskerna kanske.

vad tänker ni om det här? tänker ni som jag gör? Varför är det mer accepterat att ha raka tänder än en rak/liten näsa? Är det för att näsan syns mer, för att riskerna är fler.. kombination?

Tillägg: Vet att vissa lider av sina tänder & behöver tandställning & att detsamma kan gälla läppar (kanske?) eller näsan (svårt att andas). Men många som har tandställning (eller bleker tänderna) för det av estetiska skäl som ett skönhetsingrepp.


   
Citera

om det skulle vara så enkelt som att trycka på en knapp för atträtta till ens små skavanker så tror jag många skulle göra det, jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aggy_yo:
om det skulle vara så enkelt som att trycka på en knapp för atträtta till ens små skavanker så tror jag många skulle göra det, jo

Så det är drf det är enklare att komma undan med nya tänder än en ny näsa?
tror också det


   
SvaraCitera

hahahlurad: Så det är drf det är enklare att komma undan med nya tänder än en ny näsa?
tror också det

ja, det tror jag, ett ingrepp där man har underlag för att det påverkar ens liv negativt nu eller i framtiden, ex. snea tänder som förstör ett ultimat tugg, bröstförminskning för att förebygga ryggproblem osv väcker inte alls samma uppmärksamhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tandställning handlar inte bara om estetik utan om funktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
tandställning handlar inte bara om estetik utan om funktion

Som jag skrivit, ja (näsoperationer kan också handlar om funktion)
sjklara grejen, igen..... sry haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Som jag skrivit, ja (näsoperationer kan också handlar om funktion)

ja, och därför tycker jag inte att de kan jämföras. att göra en näsa mindre och rakare handlar inte om funktion, nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, och därför tycker jag inte att de kan jämföras. att göra en näsa mindre och rakare handlar inte om funktion, nej. 

jo, man kan ha trånga näsgångar lr ngt & drf ha svårt att andas.. dock inte lika vanligt som över/underbett som stör, tänder som växer fel m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

jo, man kan ha trånga näsgångar lr ngt & drf ha svårt att andas.. dock inte lika vanligt som över/underbett som stör, tänder som växer fel m.m.

ja, och då gör man inte näsan mindre och rakare utan opererar bort delar som stör andningen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, och då gör man inte näsan mindre och rakare utan opererar bort delar som stör andningen 

sant iofs men om vi jämför med de som har tandställning eller fixar tänderna så är det mer accepterat än att operera näsan eller fylla läpparna

vad jag vet om de som fixat näsa pga. andningsproblem & snarkningar så har de passat på att fixa en del annat med näsan också (kostar ungefär lika mkt).


   
SvaraCitera

Kan ju säga att det finns hyfsat grova risker med tandställning med.
I värsta fall kan rötterna bli halverade, vilket är mindre bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl hitman:
Kan ju säga att det finns hyfsat grova risker med tandställning med.
I värsta fall kan rötterna bli halverade, vilket är mindre bra...

oj, det visste jag inte

men det verkar/är mer accepterat än andra ingrepp


   
SvaraCitera