Aviseringar
Rensa alla

Oljeproduktionen kommer minska med 9% per år från och med nu..


Ämnesstartare

Anarkandi:

Skulle nästan säga mindre än att faktiskt ta körkort, beroende på hur mycket bilen kostar. Kan ju gå på upp till 30,000+

Beroende på hur lite bil ens familj har, hur dålig ens päron(pappa) är på att köra bil och hur dålig du är på att vrida en ratt och på svara rätt på frågan om bensen är 1. En läsk 2. En bil 3. En cancerframkallande olja... Snarare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vad är kopplingen?

Oljan tar slut, alla länder försöker roffa åt sig det sista = tredje världskrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ofta elbilen löser alla problem, även om det är en fiffig lösning.

Lycka till att ha produktion i Norrland, Microtransporter och landsbygd överhuvudtaget utan bil.

Kablash__:

Oljan tar slut, alla länder försöker roffa åt sig det sista = tredje världskrig.

Grattis att du hittade 20 år bakåt i tiden. Ville du säga något aktuellt också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Lycka till att ha produktion i Norrland, Microtransporter och landsbygd överhuvudtaget utan bil.

Jag kommer flytta. Jag vill sen inte förbjuda alla bilar, ser dock inte varför jag ska köpa en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma tvingar mig att övningsköra och ta körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag kommer flytta.

Jaha. Hur många är du då? Tillräckligt många för att urbefolka Norrland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Jaha. Hur många är du då? Tillräckligt många för att urbefolka Norrland?

Snälla.

Jag pratar helt ur ett egocentriskt perspektiv. Bara för att jag varken kommer satsa på elbil eller andra alternativa bränslen så menar jag inte att alla andra ska göra det också. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vetenskapen kommer lösa problemet, har de alltid gjort tidigare[y]

Så man kan lugnt skaffa körkort[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Vetenskapen kommer lösa problemet, har de alltid gjort tidigare[y]

[sad]
snarare visar sig teknologi gång på gång vara opålitligt. Finns bra teknologi, och dålig teknologi. Problemet är förbrukning av ändliga resurser, att ta mer än man ger tillbaks, och det är därför vi är i en sån situation som vi är nu. Ska mänskligheten överleva behöver det ändras. Även om du övergår till elbil eller dylikt så kommer energibehovet öka, och vi kommer i framtiden ifall vi ställer om till förnyelsebar energi (vilket vi behöver göra) tvingas minska vår energiförbrukning för att hålla uppe energitillväxten.

Nä. Tekniken löser inte allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag pratar helt ur ett egocentriskt perspektiv. Bara för att jag varken kommer satsa på elbil eller andra alternativa bränslen så menar jag inte att alla andra ska göra det också. [tard]

Kan du sluta klaga då? Ifall du bara ville skriva en tear tear emo-tråd kunde du gjort det någon annanstans, eller framförallt inte alls.

Anarkandi:

Problemet är förbrukning av ändliga resurser, att ta mer än man ger tillbaks, och det är därför vi är i en sån situation som vi är nu. Ska mänskligheten överleva behöver det ändras.

Mer och mer ställer vi, tack vare vetenskapen, om till förnybara energikällor. Att säga att vetenskapen inte löser problem är att pissa i galen tunna.

Anarkandi:

Även om du övergår till elbil eller dylikt så kommer energibehovet öka

På grund av att det föds folk hela tiden. Den enda vettiga lösningen på det problemen är att begränsa födslar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Kan du sluta klaga då? Ifall du bara ville skriva en tear tear emo-tråd kunde du gjort det någon annanstans, eller framförallt inte alls.

Vad snackar du om. Jag la bara till att jag inte kommer ta körkort, då jag inte tror på elbilen som ett hållbart alternativ i den utsträckning vi har gjort oss beroende av bilar idag. Jag drar därmed ner på mitt bilåkande och hoppas att andra gör det också.

Gentlemen:

Mer och mer ställer vi, tack vare vetenskapen, om till förnybara energikällor. Att säga att vetenskapen inte löser problem är att pissa i galen tunna.

Jag säger att all vetenskap inte löser problem. Utan vetenskap skulle vi inte riskera utrotning pg.a växthuseffekten.

Gentlemen:

På grund av att det föds folk hela tiden. Den enda vettiga lösningen på det problemen är att begränsa födslar.

SNÄLLA. Menar du att energibehovet inte ökar ifall man kör bil oftare som privatperson? sluta förminska dig själv till en pjäs i ett samhälle som kräver både befolkningsminskning och ändring i levandssättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag kommer flytta.

hm, vart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

hm, vart?

Inte bestämt än. Tittar på någon universitetsort, lutat mot uppsala men är inte säker på att jag kommer vilja läsa där, kanske göteborg eller skånehållet då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör min bil på uran så fu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likgiltig misär:

Kör min bil på uran så fu!

hoppas den haverarar. [cool]


   
SvaraCitera