Aviseringar
Rensa alla

Ologiskt att medellängden bara är ~ 180cm i Sverige


KoerV
Ämnesstartare

Shenare!

Jag finner det mycket omöjligt att medellängden i Sverige bara ligger på ca 180cm ( http://www.scb.se/Pages/PressRelease____149797.aspx) Detta var t.o.m mätt 2004! Lätt att folk är längre nu.

Grunden för detta lägger jag i att jag själv är 184cm (och fet) och jag känner mig kort. Känns som medel i Sverige lätt ligger på kanske 188cm.

Håller ni med? Är nästans kortast i min umgägeskrets 🙁
Som är ganska normalstor.

Diskutera, stämmer mitt påstående eller inte?


   
Citera

Ja, din närmaste umgängeskrets och din osäkerhet gällande längd skjuter upp medelvärdet, de andra nio miljoner människorna i landet till trots.


   
SvaraCitera
KoerV
Ämnesstartare

frukt:

Ja, din närmaste umgängeskrets och din osäkerhet gällande längd skjuter upp medelvärdet, de andra nio miljoner människorna i landet till trots.

Men herregud. Jag känner mig kort när jag gå på stan också, detsamma gäller i klassen. Vi är 11 killar, jag är näst kortast, det kortaste är greken som vi kallar honom, han är 178cm.


   
SvaraCitera

KoerV:

Lätt att folk är längre nu.

Där jag jobbar är jag bland de längre, och jag är 176 cm. Så om inte annat hjälper vi till att dra ner snittet folket i din närhet höjer! [rolleyes]


   
SvaraCitera

Tobbish:

176 cm

tihi


   
SvaraCitera

passaro:

tihi

Har inget att kompensera för så... [cute][love]


   
SvaraCitera

Ohohohoho [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tobbish:

Har inget att kompensera för så...

HAHA oh touché, bra spelat[love]


   
SvaraCitera

om det gäller hela befolkningen tycker jag snarare att det låter jättemycket.


   
SvaraCitera

Av tio män kan åtta av dem vara 190cm men två 170cm, då blir medellängden 184cm. Så några enstaka individer drar ner medeltalet ganska mycket. Om sju av männen istället är 188cm långa(som du nämnde) och tre stycken 168cm så blir medellängden faktiskt 180cm. Så det är mycket möjligt att de flesta är en bra bit längre än 180cm men att de färre som är kortare drar ner medellängden avsevärt. Självklart varierar längden mer än såhär i verkligheten men jag hoppas du förstår ändå.

Hoppas du fick svar på din undring.


   
SvaraCitera
höna

de kan itne gälla båda män och kvinnor ju


   
SvaraCitera

tror det är kvinnorna som drar ner det


   
SvaraCitera
Zsasz

höna:

de kan itne gälla båda män och kvinnor ju

Tickstart:

tror det är kvinnorna som drar ner det

Enligt tabellen han länkade var dock ~179cm medellängen för endast killar, tjejernas medellängd låg nere på ~165cm.


   
SvaraCitera

Tobbish:

Har inget att kompensera för så... [cute][love]

[love]

Lätt att vi kvinnor drar ner det. Vi är ju oftast jävligt små. Tycker de flesta männen är aplånga. Kan ju dock bero på att jag är så fasansfullt kort.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Kan ju dock bero på att jag är så fasansfullt kort.

161 [blush]


   
SvaraCitera