Aviseringar
Rensa alla

Ologiskt att medellängden bara är ~ 180cm i Sverige


Tickstart:

161 [blush]

Haha nej varför troru det?
Är faktiskt längre1!


   
SvaraCitera

jag e kort hehehehe

nu vet ni

ska försöka säga det på så många ställen som möjligt så folk slutar bli förvånade när de träffar mig haha


   
SvaraCitera

Zapetta:

Haha nej varför troru det?
Är faktiskt längre1!

då va du ju inte så kort :$


   
SvaraCitera

trubdruider:

ska försöka säga det på så många ställen som möjligt så folk slutar bli förvånade när de träffar mig haha

Du ser så lång ut ju!

Tickstart:

då va du ju inte så kort :$

Då är du den första som säger det [surprised]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Då är du den första som säger det [surprised]

så sa en annan tjej också att jag va, först med att säja alltså :$ I have (it) a(-)way with women [cool]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Tycker de flesta männen är aplånga. Kan ju dock bero på att jag är så fasansfullt kort.

Allt är ju relativt, så ja, det låter logiskt! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Du ser så lång ut ju!

varför får folk för sig det? [shake]

de blir fett besvikna sen liksom [sad]

"oj jävlar, va kort du e, trodde du var längte"

"ja, eh, förlåt [blush]"


   
SvaraCitera

Enligt denna källan så ska vi vara ytterligare 1.5 cm längre (undersökning från 2008)

Sedan så framgår det väl inte så värst tydligt hur mätningarna gjorts, och hur stort inflytande invandring kan ha. Germanska folkslag är av natur längre än de flesta folk. Att den kortaste i din klass var en grek är inte konstigt då det är observerat sedan länge att sydlänningar (spanjorer, greker, italienare etc) är kortare. Vissa slaviska folkslag ska dock "frångå" denna principen, montenegriner tror jag anses som bland de absolut längsta folken i världen och innehar hiskeliga 188-190cm i medellängd.

Typvärde skulle nästan vara ett mer användbart mått när man mäter en befolkning. Jag får också känningar om att 180 faktiskt känns lågt och att de män jag möter står över det värdet med god marginal. Det ligger nog något i att en mindre grupp verkar som ett sänke för resten av befolkningen.


   
SvaraCitera
KoerV
Ämnesstartare

Cointoge:

Germanska folkslag är av natur längre än de flesta folk.

Mjoo tror det också. Fan och att man inte får vara lång 🙁


   
SvaraCitera

ja helt sjukt ologiskt.


   
SvaraCitera

KoerV:

Håller ni med? Är nästans kortast i min umgägeskrets 🙁
Som är ganska normalstor.

Nej. Är du seriös som baserar hela din världsbild om längd på din närmaste umgängeskrets?

Ser dessutom ingen anledning till att vi skulle ha blivit längre, med tanke på att vi har allt mer stillasittande jobb.


   
SvaraCitera
KoerV
Ämnesstartare

Buddah:

Nej. Är du seriös som baserar hela din världsbild om längd på din närmaste umgängeskrets?

Ser dessutom ingen anledning till att vi skulle ha blivit längre, med tanke på att vi har allt mer stillasittande jobb.

Som jag sade i kommentaren på sida 1, så känner jag mig kort så fort jag går utanför dörren.

Ja, säg de... Alla små-pojkar är ju fan 190cm här i byn och smala som stickor!


   
SvaraCitera

KoerV:

Ja, säg de... Alla små-pojkar är ju fan 190cm här i byn och smala som stickor!

Du får flytta från Tjernobyl då så skall du se att du inte är kort [wink]


   
SvaraCitera

Tickstart:

så sa en annan tjej också att jag va, först med att säja alltså :$ I have (it) a(-)way with women [cool]

Kanske för du själv är dvärg?

Tobbish:

Allt är ju relativt, så ja, det låter logiskt! [bigsmile]

Fuck [sad]

trubdruider:

varför får folk för sig det? [shake]

Tror det är för du har så långa ben. De ser långa ut iaf [shake] Fast jag blir inte besviken på att du är kort.. mer "yaaay [cool]".


   
SvaraCitera

Zapetta:

Kanske för du själv är dvärg?

var det ett försök till en diss? [crazy][blush]


   
SvaraCitera