Aviseringar
Rensa alla

Olycklig.


Ämnesstartare

Jag mår verkligen inte bra. Vantrivs i min skola, vill bara bort därifrån. Går världens tråkigaste linje och känner mig låg konstant. Vet inte om det beror på skolan eller om det i själva verket beror på mig och min inställning. Jag vill leva någonstans där jag kan känna mig trygg, se fram emot att gå till skolan. Jag gör inte det nu. Borde jag flytta? Jag vet ju att jag kan. Jag vill hålla på med musik. Sjunga. Känns som om det är lite försent nu. Har precis börjat tvåan. Visst kan jag gå om något år men hur många platser finns det kvar nu liksom?


   
Citera

hoppa av o ha kul istället
börja sen när du e motiverad


   
SvaraCitera

Kan bli svårt att byta program om du inte är beredd att plugga dag som natt för att läsa in kurser du missat..

Men du kan ju alltid byta skola för att kolla om det är något roligare där. Kan ju vara annorlunda tempo, lokaler och framförallt nya människor.


   
SvaraCitera

Hej alohaa...Dem mobbar dig väl inte? Mobbing kan vara jättesvårt..att ta sig ur..för offret..som blir utsatt för mobbing i skolan..har svårt att ta sig ur det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför känner du dig inte trygg?

Jag tycker att du borde söka till en annan skola, om det känns helt rätt.


   
SvaraCitera

alohaa:

Jag vill hålla på med musik. Sjunga. Känns som om det är lite försent nu.

vill du hålla på med musik så gör det. är aldrig för sent och inget kan stoppa dig om du vill göra det


   
SvaraCitera

alohaa:

Känns som om det är lite försent nu. Har precis börjat tvåan. Visst kan jag gå om något år men hur många platser finns det kvar nu liksom?

Det är väl kanske försent nu, men man kan ju alltid kolla. Chansen finns ju alltid.
Annars får du försöka göra det bästa av situationen, inställningen till saker och ting påverkar väldigt mycket. Så med rätt inställning kan du komma långt.
Du kanske ska försöka hålla på med musik vid sidan av om du inte kan byta linje? Finns ju en massa alternativ att välja på kan jag tänka mig.

p.s. är det du på bilden? Älskar tatueringen i sånna fall!


   
SvaraCitera

Försent är det väl inte, är ju bara att börja ettan igen annars på den linjen du vill byta till. Är ganska vanligt idag från vad jag förstått.


   
SvaraCitera
Bakric

Om man tror att man mår dåligt för skolans skulle så hjälper det inte att byta skola. Har gjort det själv, känner andra som gjort det så you ain't got nothing on me.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad säger att du inte kan hålla på med musik på fritiden, starta ett demoband och ha gig på ungdomsställen i stan?


   
SvaraCitera

Om du inte är studietrött så byt skola, annars kan du köra på ett friår.

alohaa:

. Känns som om det är lite försent nu.

Nej, det tycker jag inte.

Zeppelin:

Kan bli svårt att byta program om du inte är beredd att plugga dag som natt för att läsa in kurser du missat..

Så farligt är det oftast inte; finns många gemensamma kurser.


   
SvaraCitera