Aviseringar
Rensa alla

olyckligt kär


Jag har varit olyckligt kär med mitt ex en gång[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Jag har varit olyckligt kär med mitt ex en gång

åh, stackars dig. jag vet ju hur det känns. förjävligt, hemskt, ofattbart, obeskrivligt.. åh nej , nu måste jag sluta [sad][sad]


   
SvaraCitera

varför blev han tsm med en annan om han gillar/gillade dig?


   
SvaraCitera

linslustyp:

åh, stackars dig. jag vet ju hur det känns. förjävligt, hemskt, ofattbart, obeskrivligt.. åh nej , nu måste jag sluta [sad][sad]

Tycker faktiskt MYCKET mer synd om dig! Alla har vi otur här i världen 🙁


   
SvaraCitera

linslustyp:

ååååh. jag är så kär! Jag har gått i samma klass
som den här killen i tre år och nu har jag fått riktigt
starka känslor för honom

linslustyp:

Nu har han flickvän

linslustyp:

Jag ser ingen annan kille än honom.

Usch.. det där låter precis som mig. [sad]


   
SvaraCitera

linslustyp:

Nu har han flickvän

Ja det är ett skit sånt där.

För drygt 8 år sen var jag grymt förtjust i en tjej i min paralellklass.
Hon, ansåg jag ialla fall, var av den ''finare sorten'' och att jag aldrig skulle få henne.

Jag trånade efter henne så länge men en dag i i 7:e klass så blev hon ihop med nån snubbe och jag gav upp i förtvivlan.

Jag träffade en annan tjej några månader senare och valde att glömma min tidigare förälskelse.
Det höll sedan på i 7 år till att hon var ihop med en kille när jag var singel och tvärt om.

Dock träffades vi av en slump på bussen för drygt ett år sedan och vi fick sedan kontakten igen.
Hon är nu singel och jag med och hon har visat att hon är intresserad av mig och har varit det lika länge som jag har av henne [surprised]

Så allt är inte kört. Det är mycket som kan hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Tycker faktiskt MYCKET mer synd om dig! Alla har vi otur här i världen 🙁

tack du. det uppskattas. jaa sanningen är hård 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sneeze:

Usch.. det där låter precis som mig.

åh, har du samma dilemma? [sad] hur länge har han
du är kär i varit tsms med sin tjej då? killen jag gillar
har vart tsms med sin tjej i fem månader nu ''/ man bara
går och väntar o hoppas på att det ska ta slut mellan de..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Dock träffades vi av en slump på bussen för drygt ett år sedan och vi fick sedan kontakten igen.
Hon är nu singel och jag med och hon har visat att hon är intresserad av mig och har varit det lika länge som jag har av henne

Så allt är inte kört. Det är mycket som kan hända.

det här får en att hoppas! jag vill inte skaffa en annan kille,
jag vill vänta tills denhär killen gör slut med tjejen eller tvärt
om. jag är fast besluten att bevaka honom med hökögon .. he he
lät lite konstigt kanske. men jo så är det skulle jag tro ''/


   
SvaraCitera

linslustyp:

det här får en att hoppas! jag vill inte skaffa en annan kille,

Men som sagt. Det tog drygt 8 år innan vi insåg att vi borde vart ihop egentligen. Så du får väl hoppas att det inte blir så för er.


   
SvaraCitera

Förträng, förträng, förträng..

Tänk på hur få som faktiskt är kära i samma person livet ut, ni skulle om ni var ett par antagligen sluta med att minst en av er var otroligt sårad. Och nu blir det antingen han eller hans nuvarande istället hehe


   
SvaraCitera

saturn:

Tänk på hur få som faktiskt är kära i samma person livet ut

Vad tror du det beror på?

Mina morföräldrar var 15 år när de träffades och var lyckliga tills morfar dog 55 år senare.
Sånna historier finns det gott om just med ''de äldre'' så att vi inte är kapabla till det rent emetionellt tror jag inte stämmer.

Det handlar nog snarare att vi får sluta vara så jäkla falska mot varandra hela tiden.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Vad tror du det beror på?

FreeWay89:

vi får sluta vara så jäkla falska mot varandra

Jag tror det ligger rätt mycket i att de som nu är äldre har hållt ihop bättre. De var andra tider när de möttes och jag tror inte att hälften av alla par som hållit ihop i 40-50år faktiskt fortfarande är kära i varandra utan mer att det handlar om att man är trygga med varandra. Om man bott ihop i årtionden blir det väldigt osäkert och nytt att bo själv, och varför skulle man när man har det bra utan samma känslor som man en gång hade.
Jag inbillar mig att det var ärligare tider, om en man följde en kvinna hem så var det för att hon skulle vara säker och inte för att han förväntade sig ett lig etc.
Men jag antar att man inte kan veta, och det finns alltid undantag osv..


   
SvaraCitera

saturn:

Jag tror det ligger rätt mycket i att de som nu är äldre har hållt ihop bättre.

Det var just min poäng.

saturn:

jag tror inte att hälften av alla par som hållit ihop i 40-50år faktiskt fortfarande är kära i varandra utan mer att det handlar
om att man är trygga med varandra.

Forskarna tror ju att ''kärleken varar ett år''. men är ditt förslag då att vi byter partner efter varje år?

Frågan är väl om vi verkligen är gjorda för ett parförhållande?


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Forskarna tror ju att ''kärleken varar ett år''. men är ditt förslag då att vi byter partner efter varje år?

Så länge man är nöjd med den trygghet som håller ihop sig och sin partner och ej traktar efter mer ser jag inget fel på att hålla ihop utan kärleken som en gång fanns. Tilliten som man bygger upp för varandra efter år tillsammans kan ju inte vara värd att springa iväg ifrån för att man ej känner likadant som man en gång gjorde och istället jaga det nästan omöjliga. Beror på varje individ, hur beroende denne är vid tanken av en evig kärlek. Vissa vill ju inte ens hålla ihop med någon överhuvudtaget..

FreeWay89:

Frågan är väl om vi verkligen är gjorda för ett parförhållande?

Även här, individuellt tror jag. Vissa är nog säkra i sig själva för att klara sig själva, andra eftertraktar en särskilt gemenskap.


   
SvaraCitera