Aviseringar
Rensa alla

Olyckligt kär. Fortsätta älska henne eller inte?


Ämnesstartare

Hej alla!

Jag har varit väldigt kär i en tjej i klassen i ett år. Vi är nära vänner, och vi sitter tillsammans på de flesta lektioner, vi smsar mycket, hänger då och då på fritiden och går på fester tillsammans.

Jag har aldrig sagt eller gett ett tecken om vad jag känner, och jag tror att hon placerat mig i "vänfacket". Jag är en bra vän, inget mer.

På sistone känns det som att allt börjar rasera. Det känns som att hon tröttnat på mig sjukt mycket. Jag har i princip varit en slav för henne under senaste året. Hon har bett om plugghjälp, jag har varit där, hon har bett mig bjuda henne på fester, det har jag gjort. Jag har avstått sjukt mycket för att hjälpa henne med olika saker.

Och plötsligt, så är hon så kall. Ler knappt när hon är med mig, är inte särskilt pratglad, och tar upp mobilen hela tiden när vi är tillsammans. Hon snackar om killar hon tycker är snygga, med mig, liksom fan bryr jag mig?

Hon har kallat mig dryg flera gånger på sistone, trots att jag verkligen inte är det mot henne. Och nu när jag tog upp att vi börjar glida ifrån varann, så sa hon att vi kanske inte borde hänga så mycket som vi gör. "Att det finns risk att man tröttnar."

Jag gillar verkligen henne, men har inte vågat säga det någon gång. Och igår var hon på en skiva, och strulade med en kille. Självklart säger hon det till mig, helt utan anledning. Precis som hon alltid snackar om vilka killar hon tycker är snygga. Och hon märker att jag inte blir så glad av att höra sånt.

Känner mig så besviken på att alltid ha varit där, men ständigt bli dissad. Gillar henne, men det börjar bli till en slags hatkärlek. Tror inte jag har någon chans, och då känns det ovärt att fortsätta jaga henne i tankarna. Ska jag bara skita i henne? Ska jag berätta vad jag tidigare har känt? Vill ändå inte förstöra den vänskap vi har byggt upp, även om den är på nergång just nu... [sad]

Snälla, ge mig råd 🙁

Tack på förhand [love]


   
Citera

Känn dig utnyttjad, du har haft att göra med en psykopat. [zzz]


   
SvaraCitera
time
 time

Men om hon inte vet att du gillar henne på det sättet förstår hon väl inte att du inte vill höra om hennes ragg eller killar hon finner attraktiva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Känn dig utnyttjad, du har haft att göra med en psykopat.

Vore nästan bra så... en anledning att sluta gilla henne. Om det nu vore så lätt att "sluta gilla".

timeisrunningout:

Men om hon inte vet att du gillar henne på det sättet förstår hon väl inte att du inte vill höra om hennes ragg eller killar hon finner attraktiva?

Kanske ligger något i det... men om jag aldrig visar något större intresse i det, varför fortsätter hon säga de sakerna först till mig, istället för tjejkompisarna i klassen?


   
SvaraCitera
time
 time

Fanx:

varför fortsätter hon säga de sakerna först till mig

Hon kanske misstänker att du är intresserad och vill att du ska reagera? Eller så tycker hon bara att ni står så nära varandra och gillar att ha ett manligt perspektiv på sina fantasier hellre än att prata med bara tjejkompisar.

Varför kan du inte bara berätta för henne att du gillar henne mer än som bara vän? Du har inget att förlora på det, sanningen är alltid bättre.


   
SvaraCitera

Om er vänskap ändå är på nedgång och om du är fortfarande hjälplöst kär i henne, trots att hon är den största djävul på denna jord, så testa berätta vad du känner för henne.

Hon verkar dock vara en fet douchebag men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igår var hon jobbig ännu en gång och då sa jag ifrån rejält. Vi skrev typ långa "uppsatser" till varann på sms och hon medgav att hon hade varit oschysst på vissa punkter, men i andra höll hon inte med mig. Sen trodde hon att jag velat ha med henne på festerna bara för att ha någon att åka med. Och då orkade jag inte dölja det mer.

Jag skrev att jag gillat henne under ett år, och att jag gillat henne under hela den här tiden men att jag inte känner likadant nu på sistone längre.

Hon svarade inte, men ringde mig idag och pratade ut om allt. Hon sa att hon blev extremt chockad, att hon aldrig kunde ana, och att jag bara är en kompis och inget mer. Hon fortsatte dock säga att hon vill hänga med andra, att hon behöver andrum eftersom vi "hänger hela tiden".

Så ja, lika bra att försöka glömma henne känslomässigt, sen kan man väl försöka reparera vänskapen så gott det går.
Känns sjukt tråkigt men men... lite lättad att få det sagt.


   
SvaraCitera

[cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Fanx:

Känns sjukt tråkigt men men... lite lättad att få det sagt.

Gött att det är ur vädret iaf! [y]
Ovisshet är ett vidrigt tillstånd, som man inte vill hamna i.

Tack o hej, nästa tjej.
Och en biff avverkar du i 180.


   
SvaraCitera