Aviseringar
Rensa alla

Olyckligt kär


Ämnesstartare

Hej!
jag har sprungit på ett problem.
det är så att jag har gått och blivit kär i en kille. Han är supergullig både till utseendet och hur han är. Men som gay kille så har man ibland problem med att man blir kär i killar som är straight, inget mer med det. 
nu är problemet det att han har också gått och blivit en av mina bästa vänner, och jag kan inte tänka mig att inte ha honom som en vän.
han vet även om hur jag känner, men jag vet att han inte känner samma då han gillar tjejer.

vad ska jag göra? Några tips på hur man kan hantera det, kanske någon som har varit i samma situation?

jag vill absolut inte mista honom som vän, men jag känner att det tar på oss båda att jag tycker om honom (och är väl ganska öppen med det) och tror att det potentiellt skulle kunna leda till att vi inte kommer att vara vänner längre.


   
Citera
Ämnesetiketter
duden

Du kan acceptera att det aldrig kommer bli ni två ELLER så kan du fråga honom om ni ska va KK? 😉


   
SvaraCitera

Testat psykolog? Jag vet hur det är att fastna för en person och jag själv skulle aldrig kunna vara vän med personen, haha. Men för mig gick det över när jag träffade en ny tjej som jag blev kär i. Kan fortfarande tänka på människan, men jag antar att det är normalt. Vi har väl inte det bästa förhållandet heller... Tjejer. 😉 

Kanske fråga hur han känner kring det, eller har ni pratat så mycket om det? Tycker ändå att det är nice av honom att inte dra från dig. Men om du försöker stänga dörren till att det aldrig kommer bli ni och fokuserar på andra boys så kanske du kommer över det?


   
SvaraCitera

Jag hade förmodligen struntat i en person helt som jag är kär i men vet att det ändå inte går att det blir vi två. Väldigt jobbig situation. Man blir så otroligt nervös.  


   
SvaraCitera

Åhhh sånt är ju så himla svårt :/ dock har jag gått igenom det två gånger, och är vän med båda killarna idag, och har inte längre några känslor för dom. Tror det handlar mycket om att inse sanningen, släppa hoppet om att det kommer bli ni, undvika honom ett litet tag så känslorna lägger sig lite, sysselsätta dig så du inte tänker på honom.. och förhoppningsvis, innan du vet ordet av, inser du att det har gått en liten stund sen du tänkte på honom senast. Sen blir det enklare med tiden. Snart kommer du nog börja se på honom som en vän istället 🙂 det kan kännas omöjligt, men när det gäller kärlek som aldrig varit besvarad handlar det mycket om inställning tror jag. 🙂 


   
SvaraCitera

Jo det har du rätt i. Man ska försöka sig på dem som är som en själv. De som kanske även vilset letar efter en.   


   
SvaraCitera