Aviseringar
Rensa alla

Olyckligt kär tjej mot Peace&Love.


Ämnesstartare

Hej allihopa.. Jag måste nästan ta upp det här för jag vet inte hur jag ska göra.

Jag träffade en kille genom gemensamma vänner på studenten för snart två veckor sedan. Jag hade träffat honom för två år sedan vid ett tillfälle men aldrig hört av honom igen. Min bästa killkompis går nu i samma klass efter att vi började gymnasiet så jag träffade den här killen via min killkompis.

Vi var båda fulla och glada, det tog nog inte ens mer än en halvtimme innan vi började hångla upp varandra. Det slutade med att jag följde honom hem den natten. Jag fick senare veta att han gjort slut med sin flickvän tidigare samma vecka och jag fick genast lite ångest. Han sa att det var lugnt, de hade ju ändå gjort slut och att han var less på henne.

Under kommande vecka tänkte jag konstant på honom och vi smsade/chattade med varandra varje dag. Han antydde verkligen att han kommit över sin tjej och vi började planera att åka till Peace&Love ihop. Ja, vid det här laget hade jag känt honom i en vecka, men sist jag såg honom var dagen efter studenten.

Han smsade mig dock för två dagar sedan och berättade att han saknade sin flickvän, att han vill bli tillsammans med henne igen och frågade om det var OK för mig. Jag blev ganska ledsen, men sade att det inte var min ensak och att han skulle göra vad han kände för. Igår blev de tillsammans igen och nu är frågan.. Nästa vecka ska han, jag och min tvillingsyster (vi kommer bo i samma tält) samt våra kompisar åka till Peace&Love. Jag vet inte om jag vill ha med honom längre, efter att han blev tillsammans med sin flickvän igen så blev det liksom inte samma sak längre.

Vad ska jag göra? Han vill åka dit som vänner men vi har ju inte ens varit vänner? Ska jag ta med honom? Han är ju trots allt min bästa killkompis vän. Några förslag?


   
Citera

Berätta hur du känenr för honom. Att det bara kommer kännas konstigt att åka dit som vänner i och med att ni inte var vänner innan.

Jag hade iaf inte tagit med honom utan sagt att han får fixa eget tält.


   
SvaraCitera

Han använde dig som tröst, typiskt douchebags.

Jag skulle berätta för han hur obekvämt det känns för dig att ni ska dela tält efter det som hände.
Jag menar varför låta han förstöra?[y]


   
SvaraCitera

Zapzap:

Jag hade iaf inte tagit med honom utan sagt att han får fixa eget tält.


   
SvaraCitera

håller med brudarna ovan


   
SvaraCitera

Yeah [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ju kunna vara vän med honom, mycket för att vi kommer umgås i samma kretsar. Men samtidigt, jag kanske hittar någon härlig kille nästa vecka på Peace&Love och så ska jag dela tält med en kille som har tjej som jag knappt känner? Hur låter det då? Hahhah...

Jag vill ju inte att det ska bli så otroligt tydligt att jag blev ledsen för att han tog tillbaka sin tjej och att det isåfall ska förändra hela situationen med Peace för att han inte valde mig som han känt i en vecka framför sin tjej som han känt typ hela livet.


   
SvaraCitera

Håller helt med de andra. Du måste säga till honom att det känns jättekonstigt, och det kommer han förhoppningsvis fatta. Du ska ju åka till P&L för att ha KUL, och hur kul blir det om ni ska hänga?

Jag vet inte hur gruppdynamiken ser ut, om han bara känner dig i gänget som ska åka blir det ju jättekonstigt, då borde han kanske stanna hemma eller åka med nån annan. Om ni är ett större kompisgäng som ska åka kan du ju inte precis tvinga honom att inte komma, men jag tycker absolut ni ska sova i skilda tält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag menar det. Han har kompisar som ska åka dit, men de har fullt när det gäller boende(tält) och han vill inte sova själv. Jag har också kompisar som ska dit(vi har olika kompisgäng på P&L) och vi har bara känt varandra i typ en vecka. Jag hade ju tänkt att det skulle bli skitkul att ta med någon som eventuellt gillade mig mer som vän och se vart det kunde leda till på P&L, ni vet? Men som sagt, han blev tillsammans med sin flickvän igen igår och då sprack ju "mina planer" och nu vill han åka dit som vänner. Men vi har ju aldrig varit vänner och genast blir det ju tråkigare att engagera sig i honom när vi varken känner varandra och "spänningen" försvann nästan..

Så om jag beslutar mig för att inte ta med honom så måste han hitta annan skjuts ner till Borlänge och hitta några andra att tälta med - jag har hans biljett också. Jag känner mig typ elak om jag inte tar med honom för att vi hade missförstått varandra. Han gillade uppenbarligen inte mig lika mycket som jag gillade honom.

Det känns lite som om han vill äta kakan men ändå behålla den. Så jag ska alltså säga till honom att han får lösa det själv nu? Jag vill ju inte att det ska kännas jobbigt när vi ses vid något annat tillfälle med våra gemensamma kompisar..


   
SvaraCitera

vill vara lika pimp som han 🙁


   
SvaraCitera

är väl bara att säga att det känns awkward att dela tält eller något.

förstår inte hur han inte kan fatta det själv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men se det från hans situation.

"Åh, perfekt. Jag blir tillsammans med min brud jag älskar över allt annat men samtidigt får jag gratis skjuts ner till Peace och gratis boende(han erbjöd sig att betala, men det blir nog gratis) med två tjejer som är skitbra polare med min vän Linus(min bästa killkompis)."

Asså, jag vet ju att jag inte borde ta med honom.
Jag känner ju inte honom så bra, han hade sex med mig, vi var fulla, han sakna sin tjej efter en vecka - blev tillsammans med henne igen. Han hann planera peace med mig, men vill fortfarande åka för det är en kul grej och vill vara vän med mig när vi ändå har lika bra kontakt med vår killkompis.

Men jag har börjat komma över honom på "kärleksfronten", börjat intala mig att vad hade jag förväntat mig? Jag har också en gång i tiden gått tillbaka till mitt ex efter en vecka, sedan blev jag kär i den här killen efter att bara träffat honom en gång. Sjukt, men sant. Så det släpper ju fort också och då kanske vi kan åka ner som vänner? Eller försöka hitta en vänskapsrelation på vägen. Eller så skiter jag i honom och letar upp nån härlig kille där på plats, hahaha. Vem vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det har löst sig. Han ska dra dit med sin flickvän istället. Perfekt ...


   
SvaraCitera

madeinlove:

Okej, det har löst sig. Han ska dra dit med sin flickvän istället. Perfekt ...

Haka inte upp dig på det nu bara!
Du hittar nog någon tusen gånger bättre än den skithögen ändå[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, jag hoppas det! 🙂


   
SvaraCitera