Aviseringar
Rensa alla

om alla människor på hela jorden försvann, förutom um


Ämnesstartare

...skulle vi kunna återbygga civilisationen? har vi de grundläggande kunskaper som krävs för överlevnad representerade, har vi nog stor genetisk spridning, finns det några andra hinder?

spekulera på. alla hyfsat aktiva, nuvarande och tidigare umare ses i tanto strax efter apokalypsen. vi är de enda kvar. vad händer?


   
Citera
Ämnesstartare

Rodnar

vem hade blivit ledaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dunno

ja kan bygga hus o lägga el o sånt :$

målar elt okej

så vi har någonstans o bo o trivasRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer tveklöst att skapas mindre grupperingar, vissa grupper kommer nog klara sig bättre än andra har jag en känsla av. Men det beror nog också på vad det var för typ av apokalyps, vad som finns kvar och inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: så vi har någonstans o bo o trivas

Jag kan återuppbygga internet, med bara UMRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan bygga en Volvomotor på 16liter som kan stå och driva elen. No problem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan bygga ett hönshus!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag kan återuppbygga internet, med bara UMRodnar

=Dett helt nytt problemfritt forum hinner du utveckla oxo RodnarHjärta

o typ en interaktiv(rätt ord??) karta över våran lilla um-bysom man kan klicka runt på o se vilka som bor var, vart de e fest .. vart sopgubben e någonstans :$ inte fr att de behövs men ballt att ha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Det kommer tveklöst att skapas mindre grupperingar, vissa grupper kommer nog klara sig bättre än andra har jag en känsla av. Men det beror nog också på vad det var för typ av apokalyps, vad som finns kvar och inte.

typ fågelinfluensan, men umare har utvecklat immunitet pga omfattande exponering för hönsighet. så alla dör. men inga andra större katastrofer (då låtsas vi som att det inte blir några större haverier av kraftverk eller dylikt med påföljande atomvinter, alla bara försvinner och allt hamnar i standby).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o alla tjejer o killar blir typ träningsjunkies o ba har superkroppar.. så går vi runt me tvättbrädor till mage me facklor i händerna 😀

som på film RodnarHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan också saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror man behöver vara några fler för att ha tillräcklig genetisk variation för artens fortsatta överlevnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

=Dett helt nytt problemfritt forum hinner du utveckla oxo RodnarHjärta

o typ en interaktiv(rätt ord??) karta över våran lilla um-bysom man kan klicka runt på o se vilka som bor var, vart de e fest .. vart sopgubben e någonstans :$ inte fr att de behövs men ballt att ha!

Japp, det kommer finnas en android app som heter Das App. Det kommer vara den enda i hela google play.

Leijonsparf: typ fågelinfluensan, men umare har utvecklat immunitet pga omfattande exponering för hönsighet. så alla dör.

Realistiskt sett så tror jag att man skulle kunna klara sig rätt bra så länge man kommer över antibiotika/kortison/febernedsättande. Men tror ändå att folk skulle splitta upp, det är en för stor grupp för att spontant kunna hålla ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: o alla tjejer o killar blir typ träningsjunkies o ba har superkroppar.. så går vi runt me tvättbrädor till mage me facklor i händerna 😀

som på film

Gör inte du det redan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o fingerprints e föreskolrelärare 😀 


   
SvaraCitera