Aviseringar
Rensa alla

om alla människor på hela jorden försvann, förutom um


time
 time

Min främsta talang är väl att jag i princip kan koka soppa på en spik. Förutsatt att jorden inte är sönderbombad och vi har tillgångar i naturen kan jag hitta ätliga grejer rätt bra. Jag har memorerat stjärnkonstellationer och växtnamn på latin, var det nu ska komma in handy vet jag inte. Eeeh, jag har barnföderskehöfter också. Och jag kan citera i stort sett hela Harry Potter-serien utantill, för dem som kräver lite lättsam underhållning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Gör inte du det redan?

ne 🙁 


   
SvaraCitera
time
 time

Men jag ska vara helt ärlig och säga att min första tanke vid hela jordens befolknings undergång minus UM var en liten lycka över att det innebär att det typ bara är en enda alpackahanne kvar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok time e mattant!

får mig o tänka på ondskan.. den finska :$ :$ så söt men inte time-söt. :X


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: ycka över att det innebär att det typ bara är en enda alpackahanne kvar då.

Och en kamelhanne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shit

tänk om det hände på riktigt

vilken chans o fucka upp världen på nytt vi skulle få!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha min första tanke av rubriken var, "Vem skulle jag ligga med om det bara fanns um:are på jorden?". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Japp, det kommer finnas en android app som heter Das App. Det kommer vara den enda i hela google play.

Realistiskt sett så tror jag att man skulle kunna klara sig rätt bra så länge man kommer över antibiotika/kortison/febernedsättande. Men tror ändå att folk skulle splitta upp, det är en för stor grupp för att spontant kunna hålla ihop.

jag kan tillverka rudimentärt penicillin. och jag förmodar att vi utan vidare kan komma över rätt stora partier av många läkemedel från apotek och dylikt, men de håller ju inte hur länge som helst. någon borde ju vara en halvdan kemist och kunna lära sig hyfsat mycket utifrån valfritt bibliotek fram tills dess.

Chuz Martinez:
Tror man behöver vara några fler för att ha tillräcklig genetisk variation för artens fortsatta överlevnad

jag tror att vi skulle klara oss hyfsat, om man fortplantar sig strukturerat och optimalt. har hyfsad koll på hur man ska göra på den punkten. det är ett av de undergångsscenarion som jag utarbetat en plan för.

time:
Min främsta talang är väl att jag i princip kan koka soppa på en spik. Förutsatt att jorden inte är sönderbombad och vi har tillgångar i naturen kan jag hitta ätliga grejer rätt bra. Jag har memorerat stjärnkonstellationer och växtnamn på latin, var det nu ska komma in handy vet jag inte. Eeeh, jag har barnföderskehöfter också. Och jag kan citera i stort sett hela Harry Potter-serien utantill, för dem som kräver lite lättsam underhållning.

det är onekligen bra färdigheter. jag är alarmerande dålig på att leva på naturen, givet omständigheterna, men jag tror att jag skulle kunna klara mig hjälpligt ändå.

vi skulle kunna bosätta oss i kungliga slottet. och konvertera tronen till toalett. om vi har en tron, antar att vi har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
o fingerprints e föreskolrelärare 😀 

Haha vi har ju inte så många umbebisar än men visst, när det var tid för det kan jag hjälpa till att civilisera umungarna!

Vad ska jag göra innan dess då? Jag kan para ihop alla så att det blir bra bebisar. Plugga lite genetik och så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
haha min första tanke av rubriken var, "Vem skulle jag ligga med om det bara fanns um:are på jorden?". 

handuppräckning.


   
SvaraCitera
reben

hade kunnat skriva en lista på vad ni behöver göra o påminna er om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan sköta uppvärmning, kan tutta eld på vad som helst. Och kan manöverera värmepannor.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Haha vi har ju inte så många umbebisar än men visst, när det var tid för det kan jag hjälpa till att civilisera umungarna!

Vad ska jag göra innan dess då? Jag kan para ihop alla så att det blir bra bebisar. Plugga lite genetik och så!

fortplantningen i början är ju enkel om man lär sig släktskapstesta, alla hanar parar sig med alla honor, i den mån det hinns med. sen fortsätter man på det spåret så länge det finns folk som inte är släkt med varandra i fertil ålder. sen blir det knepigare, men det måste vara rätt många generationer fram.


   
SvaraCitera
höna

vad konstiga alla barn skulle bli :$ asså umare är ju ganska konstiga. asså på ett bra sett, oftast. vi får se till att det inte blir inavel bara!

om vi väntar några år är jag sjuksköterska eller barnmorska och det kan ju vara rätt bra. så det kan jag bidra med! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag kan sköta uppvärmning, kan tutta eld på vad som helst. Och kan manöverera värmepannor.Tumme upp

jag är väldigt kvalificerad att tända lägereldar.


   
SvaraCitera