Aviseringar
Rensa alla

Om att inte ha en bästis


Ämnesstartare

De flesta tjejer brukar hålla ihop två och två. De två bästisarna pratar om allt, delar alla hemlisar och en massa annat. Märkligt nog klarar tjejer inte av att vara tre eftersom det alltid slutar med att en av dem blir utanför, men kan ni tjejer förstå hur det känns för den som är ensam och utanför och aldrig någonsin har fått uppleva hur det är att ha en riktig bästis?


   
Citera
reben

nej


   
SvaraCitera

Generaliseringar. 


   
SvaraCitera

 Meh, har du vänner, vad glad för dem ist!!


   
SvaraCitera

Beror på, finns brudar som gör så. Bitches. Som killar liksom. Man ska inte dra alla över en kam. Men oftast så funkar det BÄST om man är två. Inte fler då blir de bråk osv.


   
SvaraCitera

Som i förhållanden, det var smart sagt utav mig!! Kommer det in en tredje person så slutar oftast förhållandet. Kanske de smartaste jag sagt idag typppp.


   
SvaraCitera

Har haft flera bästisar genom åren men tror nog inte att jag har någon idag.. eller jo det kanske jag har förresten.

Alla är olika och en dag hittar du en jättefinis du kan kalla bästis!


   
SvaraCitera

har varit i båda ändar av sådana flicktriader, och det blir obekvämt och jobbigt oavsett var man hamnar. så: meh.


   
SvaraCitera

Jag har. Sex bästisar aldrig varit med.om detta.


   
SvaraCitera

Har haft bästisar. Två av dom hade ihop det med mitt ex under förhållandet och en annan strulade runt lite med honom efter. En annan som blev min allra bästa vän dissade mig när hn fann "bättre och mer populära" vänner. Den allra senaste vännen jag haft svek mig, hånade mig och tyckte att det var viktigare att jag kunde hjälpa hn med dens problem istället för att ta itu med den depression jag då hade. När jag väl var som mest nere i skiten och inte ens kom ur sängen högg hn mig i ryggen. Försöker tänka att det inte är jag som är en dålig människa, men samtidigt kan jag ju inte tro att alla dessa vänner varit värdelösa.


   
SvaraCitera

Har en bästis som jag har varit vän med i 21 år av mitt 21 åriga liv. Han har samma namn som jag, o det finns få människor jag älskar mer. Ogillar han ibland för vad han gör, men kommer alltid hjälpa han för han är min vän. 

Det kan alltid kännas lite jobbigt när man är 3. Men bara för att

 Dem klickar bra så gillar dem väl dig för det? Acceptera att du kanske inte funkar lika bra med dem. Men var med dem så länge dem är trevliga. O var glad över att dem är dina vänner.


   
SvaraCitera

Ser ingen anledning till att ha en "bästis". Av mina erfarenheter blir det bara problem.  Dock så är jag 5e hjulet nu hahah.


   
SvaraCitera

Ingen är bäst i mina ögon. Har många bättre vänner istället


   
SvaraCitera

"Bästisar"? Var glad åt dom polare du har, och nöj dig med det.


   
SvaraCitera

Tjohej:
"Bästisar"? Var glad åt dom polare du har, och nöj dig med det.

men va? en bästis är inte i närheten av samma sak som en polare, och jag ser inte hur de skulle gå att substituera med varandra. varför skulle man i så fall nöja sig med att inte försöka eftersträva en närmare vänskap med någon man gillar?


   
SvaraCitera