Aviseringar
Rensa alla

Om att ragga med stil


tänker gentlemannamässigt här
och utan alla äckliga sliskiga kommentarer.men det kanske bara är jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man visar att man är intresserad och är trevlig utan att vara äcklig. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

höhööhööska lära mig att ragga ju 😉

Inte värt att lära sig, finns ändå aldrig nån man vill ragga på ändå
personligen då ) :
O till o med när jag råkar på nån som ja ba 'o vicken nice typ oh la la' så vill jag ändå inte han honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

tänker gentlemannamässigt här
och utan alla äckliga sliskiga kommentarer.men det kanske bara är jag

Ahh jo jag tänker också så. Du menar att ha en nobel attityd? Och inte vara vulgär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Inte värt att lära sig, finns ändå aldrig nån man vill ragga på ändå personligen då ) :O till o med när jag råkar på nån som ja ba 'o vicken nice typ oh la la' så vill jag ändå inte han honom

Jag vet.. vill bara ragga på skoj på sådana som ändå inte är intresserade av mig på det sättet. Lite flirt bara helt enkelt. Alltså är det någon som jag är intresserad av fungerar det ändå på något vis.. hehue


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Ahh jo jag tänker också så. Du menar att ha en nobel attityd? Och inte vara vulgär?

lite så. alltså, jag är ju rätt vulgär på skämt ibland, men skulle inte ta den egenskapen som främsta attribut om jag ville landa en snubbe liksom. Jag vill ju vara i ett förhållande där jag blir respekterad och bemödar sig snubben inte ens med att vara rumsren och icke kvinnoförnedrande i raggningsfasen (där han lär ska vilja visa sig från en god sida) lär han ju knappast bli bättre längre in i förhållandet. visst kan man försöka ändra honom, men hade jag velat uppfostra någon från grunden hade jag antagligen legat oskyddat helt och hållet med någon random, bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jag vet.. vill bara ragga på skoj på sådana som ändå inte är intresserade av mig på det sättet. Lite flirt bara helt enkelt. Alltså är det någon som jag är intresserad av fungerar det ändå på något vis.. hehue

Aa det är skoj : D
Fast ba om det är oseriöst från bådas håll
För annars blir det ju ba muppigt o att leka med nåns känslor är inte alls bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Aa det är skoj : DFast ba om det är oseriöst från bådas hållFör annars blir det ju ba muppigt o att leka med nåns känslor är inte alls bra

Ja men precis, så man märker att det bara är något roligt.
Inte schysst.. nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte... tkr iaf inte om att bli utnyttjad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o inte när ngn gör det för att känna sig duktig o låtsas vara ngnannan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

(där han lär ska vilja visa sig från en god sida)

Är inte hela konceptet att visa sig från sin goda sida manipulativt? [crazy]

elverpigen:

lär han ju knappast bli bättre längre in i förhållandet

Jag tror inte en bra inställning är att man ska forma andra emot deras vilja. Så visst om du definitivt vet hur han är, är en sak, men gör man det på en timme? Människor gör puckade saker, de kan vara nervösa osv osv? Det känns som du förväntar dig en cynisk manipulatör av rang som ska få allt att verka perfekt, är inte det mycket farligare egentligen, om allt verkar riktigt bra? [crazy][smile]


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Är inte hela konceptet att visa sig från sin goda sida manipulativt?

haha jo, men de allra flesta går inte in för att vara svin när de lär känna nya människor de ser som potentiella partners, utan försöker anstränga sig för att ha en attraktiv personlighet eller är som de brukar

kulturmarxisten:

Jag tror inte en bra inställning är att man ska forma andra emot deras vilja. Så visst om du definitivt vet hur han är, är en sak, men gör man det från 1 timme? Människor gör puckade saker, de kan vara nervösa osv osv? Det känns som du förväntar dig en cynisk manipulatör av rang som ska få allt att verka perfekt, är inte det mycket farligare egentligen, om allt verkar riktigt bra?

självklart förväntar jag mig ingen drömprins första gången man ses osv, men jag tänker att man ofta dejtar ett tag ellerlär känna på annat sätt, och om man upptäcker att personen i fråga regelbundet uppvisar en personlighet man inte känner att man klickar med, och man ev tar upp detta med personen och frågar "vrf säger du såhär? har du sådana åsikter eller är dubara lite plump?" och det ändå inte blir bättre eller man får en bra förklaring så är det med största sannolikhet ingen relation jag vil lägga energi på attutveckla och vårda.

jag är rätt lat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

haha jo, men de allra flesta går inte in för att vara svin när de lär känna nya människor de ser som potentiella partners, utan försöker anstränga sig för att ha en attraktiv personlighet eller är som de brukar

Jag är dum i huvudet, jag gör precis motsatsen. Jag hatar att vara idealiserad, det är fan det mest kvävande som finns.

elverpigen:

jälvklart förväntar jag mig ingen drömprins första gången man ses osv

De flesta gör det dock, vilket är tragiskt. Det är som att de VILL bli cyniskt manipulerade, eller iaf som om de inte vet något bättre.

elverpigen:

men jag tänker att man ofta dejtar ett tag ellerlär känna på annat sätt, och om man upptäcker att personen i fråga regelbundet uppvisar en personlighet man inte känner att man klickar med, och man ev tar upp detta med personen och frågar "vrf säger du såhär? har du sådana åsikter eller är dubara lite plump?" och det ändå inte blir bättre eller man får en bra förklaring så är det med största sannolikhet ingen relation jag vil lägga energi på attutveckla och vårda.

Helt rätt!


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Jag är dum i huvudet, jag gör precis motsatsen. Jag hatar att vara idealiserad, det är fan det mest kvävande som finns.

[crazy]

BRUKAR FÖRSÖKA LÅTA BLI ATT BRY MIG PGA PERSONEN SKA ÄNDÅ STÅ UT MED ATT JAG ÄR KNÄPP I HUVETSEN SÅ LIKA BRA ATT SKILJA AGNARNA FRÅN VETET RIGHT AWAY


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie_:

jag vet inte... tkr iaf inte om att bli utnyttjad

nä, inte jag heller.

ennie_:

o inte när ngn gör det för att känna sig duktig o låtsas vara ngnannan

Jag vet vad du pratar om, det är jobbigt.


   
SvaraCitera