Aviseringar
Rensa alla

Om den andra, främmande, omänskliga människan


Ämnesstartare

isola:

du behöver gå ut mer

Det finns drygt 60 000 personer födda i Afrika i Sverige enligt SCB. Afrika kommer förövrigt bli den mest befolkade världsdelen i framtiden. Afrika var också den ända kontinent jag kunde alla länder och floder till när jag gick i femman. Afrika är fascinerande, vill lära mig mer om Afrika. Vet du vem Dambisa Moyo är, hon är cool. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

de lever ofta fattigt och segregerat utanför välfärdssamhället 🙁

Jaha okej? Källa? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du behöver gå ut mer

Bara för att illustrera vad det innebär statistiskt så betyder det att för att jag ska ha 50 vänner som är födda i Afrika som bor i Sverige så ska jag ha uppskattningsvis 8333 vänner rent statistiskt. Eftersom att sanorlikheten är 0,6% och då räknar vi bara in antal som faktor.  Jag har en vän vars pappa är från Afrika, jag minns att hans pappa skrev på en bok, och att datorn gick sönder så han fick skriva om den :/ jag hade en granne när jag var liten som jag var vän med och lekte med, vi flyttade dock därifrån när jag började ettan. 
Hur många vänner har du som är födda i Afrika? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jaha okej? Källa? 

jag har läst det i tidningen

och sett det på stan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

jag har läst det i tidningen

och sett det på stan

Hjärta

känner igen det där som stereo skrev,  om rädsla för människor ute på nätterna, speciellt män. 

jag är 1 liten lätt target och vill någon göra mig illa kan d gå mycket fort, därför brukar jag inbilla mig att alla man ser ute efter 11 på kvällen är seriemördande våldtäktsmän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

jag har läst det i tidningen

och sett det på stan

Okej. Hur ser man om någon lever fattigt och utanför välfärdssystemet om man ser hen på stan? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ångrar mig, det är inte så viktigt i sammanhanget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Okej. Hur ser man om någon lever fattigt och utanför välfärdssystemet om man ser hen på stan? 

man ser att de står o handlar med knark på plattan eller jobbar svart som städare och är glada ändå fast de knappt har råd att leva

ursäkta ev. exotiserande skildring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det gäller väl de flesta icke-vita utlandsfödda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Bara för att illustrera vad det innebär statistiskt så betyder det att för att jag ska ha 50 vänner som är födda i Afrika som bor i Sverige så ska jag ha uppskattningsvis 8333 vänner rent statistiskt. Eftersom att sanorlikheten är 0,6% och då räknar vi bara in antal som faktor.  Jag har en vän vars pappa är från Afrika, jag minns att hans pappa skrev på en bok, och att datorn gick sönder så han fick skriva om den :/ jag hade en granne när jag var liten som jag var vän med och lekte med, vi flyttade dock därifrån när jag började ettan. 
Hur många vänner har du som är födda i Afrika? 

Man behöver inte ha vänner som är födda i Afrika för att känna folk som är från Afrika. Jag har träffat folk i mitt jobb, folk där jag bott genom åren, på fester, på stan osv.


   
SvaraCitera