Forumet - Om den röd-gröna alliansen Vinner valet 2010?

Om den röd-gröna alliansen Vinner valet 2010?

2698 0 170

Spana också in:

Sheriffen:

Arbetslösheten kommer skjuta ännu mer i höjden än vad den redan gör

Har inte mycket för de röda, men det där tror jag inte alls på. Under alla tider när socialdemokraterna regerat har arbetslösheten i Sverige varit makalöst låg.

Sheriffen:

invandringen kommer väl öka ännu mer.

[y]

internet:

Det kommer inte hända någonting.

En idiotisk utveckling kommer saktas ner, visserligen inte upphöra, men ändå.

Capelon:

Personligen så blir det att jag avsäger mitt medborarskap och flyttar till ett annat land om de röd gröna vinner nästa val =/

Intressant sätt att resonera. Vad beror detta på? Att du inte kan skriva ihop?
Sheriffen:

Är du seriös? Sverige har inte haft en låg arbetslöshet på över 30 år och S har styrt nästan oavbrutet under den tiden.

Det finns en socialdemokratisk regering i Norge också, och de har haft en väldigt låg arbetslöshet där också. I Sverige har den varit låg många år de senaste 30 åren, dock rasade ju allt efter nittiotalskrisen och sedan dess har SAP inte kunnat hantera det hela, inte alliansen heller med tanke på att de till stor del var med och drog igång hjulet.
Mona kommer att låna gigantiska summor pengar från tvivelaktiga länder så som Saudiarabien och Kina för att sedan så som nya idolen Obama sjösätta ett stimulanspaket med pengar till mer eller mindre onödiga projekt. Skatterna kommer att höjas successivt för att ha råd med de allt mer stigande kostnaderna för räntorna till dessa diktaturer...
Capelon:

Personligen så blir det att jag avsäger mitt medborarskap och flyttar till ett annat land om de röd gröna vinner nästa val =/

Känns lockande. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta...

fistforfight:

Mona kommer att låna gigantiska summor pengar osv...

Känns högst troligt.
Den heter inte "Den rödgröna alliansen" den heter Den rödgröna UNIONEN! Vi måste inte glömma att ordval är väldigt viktigt [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iddqd:

Känns lockande. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta...

Danmark och Norge har mer realistisk invandringspolitik och jag hörde för nån vecka sen att svenska arbetare är väldigt eftertraktade i Norge [cheers]