Aviseringar
Rensa alla

Om det var val idag, vad skulle ni rösta på?


Ämnesstartare

Förr var UM ett av få ställen där SD inte överlägset vann dessa omröstningar. Vilken tråkig förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_:
Förr var UM ett av få ställen där SD inte överlägset vann dessa omröstningar. Vilken tråkig förändring.

Det var för några månader sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rants_: Förr var UM ett av få ställen där SD inte överlägset vann dessa omröstningar. Vilken tråkig förändring.

Vi behöver inte gå så många år tillbaka för att upptäcka att SD hade under 4% i riksdagsvalet.

1998 0,37%,
2002 1,44%
2006 2,93%

Hur mycket dom får idag vet säkert de flesta. Men detta är ju bara ett bevis att alla övriga partier har gjort fel och att svenska folket protesterar. Det märkliga är att de andra partierna rycker på axlarna och nonchalerar folkets vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Vi behöver inte gå så många år tillbaka för att upptäcka att SD hade under 4% i riksdagsvalet.

1998 0,37%,
2002 1,44%
2006 2,93%

Hur mycket dom får idag vet säkert de flesta. Men detta är ju bara ett bevis att alla övriga partier har gjort fel och att svenska folket protesterar. Det märkliga är att de andra partierna rycker på axlarna och nonchalerar folkets vilja.

Sverigedemokraterna är ett och kommer alltid vara ett missnöjesparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Sverigedemokraterna är ett och kommer alltid vara ett missnöjesparti.

Jovisst, enbart när det gäller invandringen. Övriga frågor plockar de väl frågor/åsikter från alla övriga partier och tycker väl då främst som alliansen vilket också bekräftades på partledardebatten i SVT2 i söndags.


   
SvaraCitera

Jag väljer SD eftersom att inget parti tar invandringen på något större allvar och det läge vi har nu är inte hållbart för någon och om det fortsätter såhär och situationen förvärras kommer välfärden att urholkas.
Jag skulle välja att rösta på SD för att blockpolitiken inte håller och för att kanske få de andra partier att faktiskt så upp för det de står för och kämpar för det, vi behöver ha en stark regering och som är bra för Sverige, alla kanske inte har min syn men jag ser gärna att Alliansen ihop med SD vore väldigt bra för Sverige.
Bara för att man samarbetar med ett parti menas ju inte med att man ska genomföra alla frågor utan snarare på de frågor man är överens om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Jag väljer SD eftersom att inget parti tar invandringen på något större allvar och det läge vi har nu är inte hållbart för någon och om det fortsätter såhär och situationen förvärras kommer välfärden att urholkas.
Jag skulle välja att rösta på SD för att blockpolitiken inte håller och för att kanske få de andra partier att faktiskt så upp för det de står för och kämpar för det, vi behöver ha en stark regering och som är bra för Sverige, alla kanske inte har min syn men jag ser gärna att Alliansen ihop med SD vore väldigt bra för Sverige.
Bara för att man samarbetar med ett parti menas ju inte med att man ska genomföra alla frågor utan snarare på de frågor man är överens om.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Socialdemokraterna

Fortfarande.

Och något jag tycker är väldigt viktigt att betona är "Idag" - för jag tycker att många säger "jag vet vad jag tänker rösta på vid nästa val". Ptja, det gör inte jag. Tre år är trots allt ganska lång tid och mycket hinner hända. Men skulle det vara val idag så skulle det utan tvekan vara S och Löfven. Fast ja, jag är väl dum som bryr mig om pensionärer, långtidssjukskrivna och arbetslösa, det kanske man inte ska göra om man själv har ett jobb...

Hjärta


   
SvaraCitera

SD, dock har jag svort att tro att de sku få 46,9% i nästa val 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah bestod inte sidan till 90% av vänsterpartister och feminister en gång i tiden? nu har SD fått hälften av rösterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
hahah bestod inte sidan till 90% av vänsterpartister och feminister en gång i tiden? nu har SD fått hälften av rösterna

När jag gick med för typ ett år sedan hade Vänsterpartiet typ 40-50% vid liknande pollar/poller.. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

När jag gick med för typ ett år sedan hade Vänsterpartiet typ 40-50% vid liknande pollar/poller.. Galen

hellre det än bönder som röstar på sd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

hellre det än bönder som röstar på sd

Hellre bönder som röstar på SD än fjant hipsters som röstar för 99% skatt. Blink


   
SvaraCitera

Jag vill ju rösta på "Fan, kuken oxå!"- partiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget lockar mig till 100%.

Vill: kunna köpa mig en bostadsrätt, eller åtminstone förstahandskontrakt på hyresrätt.
Bensinskatten INTE HÖJS ETT ENDA ÖRE TILL. 

Inget av detta lär la bli lätt/möjligt.
 


   
SvaraCitera