Aviseringar
Rensa alla

Om ditt barn blev mobbat


Ämnesstartare

Hej

Vi säger att du har en dotter/son när du är äldre, årskursen ditt barn går i spelar inte så stor roll. Du får reda på att din son/dotter blir mobbad i skolan och ingen lärare/personal/någon bryr sig.

Vad gör du i denna situationen? Det bästa vore väll att flytta sitt barn till en annan skola och försöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad.

Dock skulle jag ha blivit så jävla förbannad så jag vet inte vad jag skulle göra. Just nu tänker jag att jag skulle planera en mästarplan där jag kidnappar mobbarbarnen och deras föräldrar, tar dom till ett hus långt långt bort från civilasationen och spänner fast barnen/föräldrarna. Kommer då tortera barnen och mörda dom framför deras föräldrar för att sedan leka med föräldrarna.

Alt går jag till skolan där mitt barn går och låter mitt barn peka ut mobbarna så sparkar jag skiten ur dom.

Nej jag försöker inte leka tuff, men inga efterblivna människor ska vara dumma mot mina framtida barn 🙂

Fast jag tror jag skulle gå med alt 1, få barnet att byta skola o uppfostra barnet bättre. Annars skulle man ju förlora kontakten med barnet pga livstid =(

Btw räknas barnamördare på samma sätt som pedofiler enligt andra brottslingar? Att man kommer bli spöad/mördad i fängelset?


   
Citera

senap123:

och försöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad

Bra där.
Gå tillbaka till lågstadiet med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Bra där.
Gå tillbaka till lågstadiet med dig.

Endast personer som beter sig annorlunda på ett konstigt/dåligt sätt blir mobbade i stort sätt, så det självklara valet vore att göra så enligt mig.

Vad tycker du man borde göra då om du nu är så smart? [smile]


   
SvaraCitera

Jag vet en kille som blev mobbad av en större kille. En dag kom den mobbade killens pappa till skolan lyfte upp mobbaren i jackan och tryckte in honom i väggen och skrek "Rör du * en gång till, då jävlar"

Sen fick mobbade killen vara ifred. Mkt effektivt! [y]

Dock måste man väl se lite respektingivande ut så den taktiken skulle aldrig funka för mej, men annars ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snowie:

Sen fick mobbade killen vara ifred. Mkt effektivt

Hahaha det värmde mitt hjärta [smile]

Det är väll bara försöka ta fram ondskan inom sig 🙂 Men samtidigt tror jag att du nog inte hade varit så glad om ditt barn blev mobbat, så du skulle nog klara det


   
SvaraCitera

Jag hoppas inte du är nästa skolskjutare. [sad]


   
SvaraCitera

senap123:

Endast personer som beter sig annorlunda på ett konstigt/dåligt sätt blir mobbade i stort sätt, så det självklara valet vore att göra så enligt mig.

Fast det där stämmer ju inte ens lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast det där stämmer ju inte ens lite.

Nähä, vilka blir mobbade då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast det där stämmer ju inte ens lite.

Okej om du nu ska vara en besserwisser, om man går med huvudet nedåt tittande i marken hela tiden och aldrig pratar med någon och låter folk jävlas med en utan att säga/göra någonting tillbaks så är det stor risk att bli mobbad.

Om man luktar äckligt, är ful som fan etc


   
SvaraCitera

senap123:

Alt går jag till skolan där mitt barn går och låter mitt barn peka ut mobbarna så sparkar jag skiten ur dom.

Det skulle jag gjort i den situationen! Men istället FÖRST varna mobbarn en gång öga mot öga och kontaktat föräldrarna.

Men beror på vilket sätt mitt barn blir mobbat.


   
SvaraCitera

jag skulle gått hem till mobbarens föräldrar och snacka allvar med dem. hjälper inte det så hade jag slått sönder mobbaren


   
SvaraCitera

senap123:

Vad gör du i denna situationen? Det bästa vore väll att flytta sitt barn till en annan skola och försöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad.

Nej, mobbaren ska bort. inte den mobbade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nej, mobbaren ska bort. inte den mobbade.

Jo visst.. men det funkar inte så i Sverige. Dessutom kan det ju vara fler mobbare =/


   
SvaraCitera

senap123:

Nähä, vilka blir mobbade då?

Inte en enskild grupp personer.

senap123:

Okej om du nu ska vara en besserwisser, om man går med huvudet nedåt tittande i marken hela tiden och aldrig pratar med någon och låter folk jävlas med en utan att säga/göra någonting tillbaks så är det stor risk att bli mobbad.

Ja, det är större risk att bli mobbad om man beter sig på ett avvikande sätt. Det är inte synonymt med att enbart personer som beter sig på ett avvikande sätt blir mobbade från början.


   
SvaraCitera

senap123:

Jo visst.. men det funkar inte så i Sverige. Dessutom kan det ju vara fler mobbare =/

tror att jag har lösningen
http://tinyurl.com/283v977


   
SvaraCitera