Aviseringar
Rensa alla

Om ditt barn blev mobbat


Istechetvåpunktnoll:

http://tinyurl.com/283v977

[love]


   
SvaraCitera
time
 time

senap123:

Det bästa vore väll att flytta sitt barn till en annan skola och försöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad.

Så du vill dels lära ditt barn att det är bra att agera dörrmatta och att ta all skit i världen, OCH att det är hans eller hennes fel att mobbningen pågår? Jag blev plötsligt så mycket mer tacksam för att jag har de föräldrar jag har.


   
SvaraCitera

Naturbarnet:

Jag hoppas inte du är nästa skolskjutare. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har själv vart mobbad när jag var lite yngre, svårt som utav fan. men bra/kunniga folk i skolan hjälpte mej på god väg, sen fick man bara hålla huvudet högt & se till att garva åt vad folk säger !

ut med mobbarna, stäng av dom från skolan och skaffa problem för dom, SEN kan dom få hjälp med sitt beteende osv..

det var ett rent helvete, men nu kan jag säga att jag går runt med ett självförtroende på 110 % och försöker även hjälpa andra som blir mobbade.


   
SvaraCitera

senap123:

Vad gör du i denna situationen? Det bästa vore väll att flytta sitt barn till en annan skola och försöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad.

Hatar hur du skriver "bete sig normalt". Vad fan är normalt liksom? Bara för en unge blir mobbad betyder inte det att barnet är onormalt. Vissa blir offer bara ibland. Kanske för att de inte står på sig eller säger ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Hatar hur du skriver "bete sig normalt". Vad fan är normalt liksom? Bara för en unge blir mobbad betyder inte det att barnet är onormalt. Vissa blir offer bara ibland. Kanske för att de inte står på sig eller säger ifrån?

precis, Isåfall är det ju mobbarna som ska bete sej normalt !

och vadå flytta ? då tar dom ju bara nästa unge som också sticker ut i mängden.


   
SvaraCitera

natashaa:

och vadå flytta ? då tar dom ju bara nästa unge som också sticker ut i mängden.

Verkligen! Mobbarna borde flyttas inte de som mobbas! [no-no] Vad är så fel med att ha typ OBS-klasser igen? Finns lite iofs kanske?


   
SvaraCitera

Jag har alltid undrat över vad man gör som förälder om det är ens egna barn som mobbar? Jag ser det som ett större misslyckande.


   
SvaraCitera

Jag tror inte på dig. Alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Så du vill dels lära ditt barn att det är bra att agera dörrmatta och att ta all skit i världen, OCH att det är hans eller hennes fel att mobbningen pågår?

Verkligen inte.

Men visst måste det vara någonting med deras beteende som gör att dom blir mobbade!

Warja:

Hatar hur du skriver "bete sig normalt". Vad fan är normalt liksom?

Att bete sig så som dom flesta gör, den breda massan. Nu menar jag inte att man nödvändigtvis ska göra det, själv tycker jag att en vanlig Svensson är oerhört tråkig och inte mycket positivt med denne, men i en ung ålder är det svårt att ha kvar ett annorlunda beteende och inte bry sig om vad andra tycker etc.

natashaa:

och vadå flytta ? då tar dom ju bara nästa unge som också sticker ut i mängden.

Vad är då din lösning? Och varför ska man bry sig om andras barn? Man kan inte hjälpa alla.

stereo total:

Jag tror inte på dig. Alls.

[shake]

sister:

Jag har alltid undrat över vad man gör som förälder om det är ens egna barn som mobbar?

Tar ett rejält snack med dom, vet inte.


   
SvaraCitera
time
 time

senap123:

Men visst måste det vara någonting med deras beteende som gör att dom blir mobbade!

Jag var mobbad i högstadiet. Det var inte för att jag betedde mig annorlunda. [rolleyes] Du får nog hitta på en ny teori, spillevink.

Lova mig att du inte skaffar barn förrän du har insett att felet sitter i mobbarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta skolan såklart.. ?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Skulle följt med min unge till skolan och pratat med ungarna.
Skulle ofc förklarat för min unge att det är synd om folk som mobbar och förklarat för min unge att den är en underbar människa etc etc.


   
SvaraCitera

senap123:

örsöka lära denne att bete sig normalt så att man inte blir mobbad.

monster


   
SvaraCitera

hade blivit glad. många som mobbas blir ju kända sen.


   
SvaraCitera