Aviseringar
Rensa alla

Om du använder string sexualiserar du dig med flit


Ämnesstartare

Sant eller falskt?

En del hävdat att de använder string bara för att det är bekvämt. Samma personer brukar dock bestämt hävda att barn inte kan använda string av bekvämlighetsskäl - så uppebarligen var de inte så bekväma.

Andra tycker string passar bra då de tränar då de håller sig på plats mellan skinkorna. Samma personer brukar dock bestämt hävda att barn inte kan träna i string av den anledningen - så uppenbarligen var det inte så praktiskt.

Sedan är det ju så att i princip inga killar använder string. Trots det är kan jag klä mig både bekvämt och praktiskt då jag tränar. Mina kalsonger åker inte upp mellan skinkorna och det är väldigt bekvämt med vanliga kallingar.

Dessutom är det långt ifrån lika många tjejer som tycker string är sexigt på killar, som killar som tycker string är sexigt på tjejer. Man brukar ofta höra röster som säger att hotpants nu är sexigare, men det framstår inte som så mycket mer är PK-trovärdighet då nästan all porr som produceras, eller sexiga scener i filmer och spel involverar just string för att hela rumpan ska synas.

Även om ni tjejer inte visar stringen - känner ni er inte sexigare med rumpan bar under byxorna? Lite så där pirrigt "tänk om han visste"-känsla?


   
Citera
Ämnesetiketter
Kudhos

bertrimmarpåstjärt: Sant

Brukar skippa byxor när jag kör med string.

Alla ska se

DAT ASS

rX8uowM.png


   
SvaraCitera

Vems ögon menar du att man skulle sexualisera sig i; ens egna eller andras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Vems ögon menar du att man skulle sexualisera sig i; ens egna eller andras?

Eftersom ALLA bryr sig om hur de uppfattas av andra så: både och. Det finns inte en människa som går ut bland folk utan en enda tanke på vad man vill förmedla eller uppfattas som. String är en del i den kommunikationen, även om känslan stannar hos bäraren.


   
SvaraCitera

1) Nej - beror på medvetandegrad samt syn på string och dess sexualisering i olika sammanhang. 2) Nej, inte nödvändigtvis. Man kan medvetet eller omedvetet ha en intention där man bär string utan att vilja bli sexualiserad av andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
1) Nej - beror på medvetandegrad samt syn på string och dess sexualisering i olika sammanhang. 2) Nej, inte nödvändigtvis. Man kan medvetet eller omedvetet ha en intention där man bär string utan att vilja bli sexualiserad av andra. 

Så då kan väl barn också ha string då om hon tycker det är bekvämt?


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Så då kan väl barn också ha string då om hon tycker det är bekvämt?

Ett barn borde kunna det. Däremot är plagget, allmänt sett, så generellt sexualiserat att det inte skulle gå friktionsfritt. För mig personligen är svaret ja. För män och pojkar med, bör tilläggas.


   
SvaraCitera

Även om man skulle använda string, eller något annat plagg, av denna anledning så ger det _INTE_ (alltså INTE) andra rätt att behandla en på något sexuellt sätt.


   
SvaraCitera
reben

nä inte direkt


   
SvaraCitera

Sommartid när värmen slår till ordentligt så brukar jag gå utan trosor förutsatt att jag har kjol eller klänning. Jeans utan trosor är ju ingen höjdare. Däremot mjuka vina hotpants utan trosor är helt ok. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Ett barn borde kunna det. Däremot är plagget, allmänt sett, så generellt sexualiserat att det inte skulle gå friktionsfritt. För mig personligen är svaret ja. För män och pojkar med, bör tilläggas.

Fast män och pojkar vill ju inte ha det. Däremot är det inte helt ovanligt att lite väl unga döttrar vill ha det.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Fast män och pojkar vill ju inte ha det. Däremot är det inte helt ovanligt att lite väl unga döttrar vill ha det.

Jag bryr mig inte om könet på vem det än är som skulle vilja ha det på sig - det är irrelevant i detta sammanhang. Mitt inlägg innan det föregående sådana gäller fortfarande som svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Jag bryr mig inte om könet på vem det än är som skulle vilja ha det på sig - det är irrelevant i detta sammanhang. Mitt inlägg innan det föregående sådana gäller fortfarande som svar.

Det är inte alls irrelevant. Tjejer har rundare höfter och får finare former i string. På samma sätt är det ingen tillfällighet att många kvinnliga plagg är anpassade för att förstärka timglasfiguren som män saknar.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Det är inte alls irrelevant. Tjejer har rundare höfter och får finare former i string. På samma sätt är det ingen tillfällighet att många kvinnliga plagg är anpassade för att förstärka timglasfiguren som män saknar.

Barn, oavsett kön, har inga höfter. Vad gällande barn spelar din parameter således inte in. Huruvida en man eller kvinna blir sexualiserad, har jag redan kommenterat. Att din uppfattning är att string ger finare form är en sak, men det är inget jag tänker utgå från och är inget som påverkar tidigare utlagda resonemang.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Kvinnor gör det hela tiden, väljer string före trosor, bh med "push-ups" framför vanlig bh, tajta short framför byxor, sminkar sig och ändå vill ej bli behandlade som objekt. 

Hycklare hela bunten.


   
SvaraCitera