Aviseringar
Rensa alla

Om du bara fick äta mat från ett land i världen....


Ämnesstartare

Getrekt:

Du vet att pizza, piroger, pommes o hamburgare inte är därifrån va?

Ja, notera att jag skrev DERAS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indien eller nepal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väljer usa så är jag ganska safe, den mesta amerikanska maten har vi ju här så den är man ju van vid. Väljer man typ Thailand eller något annat asiatland så får man nog ganska mycket grodor, skalbaggar och såna småkryp som jag inte tycker om


   
SvaraCitera

Indien
 Because Indien har flest vegetarianer i hela världen och den kryddstarka maten är ett himmelrike för veggos.
Utbudet är med andra ord gigantiskt i både mataffärer och på restauranger och inga magar kommer att gå tomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kina, stort varierat utbud och något jag är någorlunda familjär med.


   
SvaraCitera
time
 time

Så himla svårt för jag älskar sushi, men om jag bara får välja ett land måste det bli Italien. Motivering: oxfilé med tryffelsvamp, pasta, pizza, medelhavsmat, närodlade grönsaker, risotto... 


   
SvaraCitera
time
 time

Och ni andra som röstar pizza utan att välja Italien, bara för att ett annat land också har pizzerior gör det inte pizzor till något annat än vad det är - så välj inte amerikansk mat om ni vill ha burgare och pizzor. Rodnar *tar det på superallvar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: etiopiskt.

Tom tallrik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höhö

italien...garanti....


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Svår fråga, måste fundera mer innan svarar.


   
SvaraCitera

tänker spontant italien men jag har fan testat för lite autentisk mat för att kunna säga. ville dö av riktig italiensk och mexikansk mat i NY, men thaimat är nice. måste fan testa annat japanskt än sushi inser jag.

Polska: Nåt arabland.

ganska stor skillnad på mat från syrien och mat från marocko. kebaben kmr dessutom från turkiet, typ.

lite som att säga asiatisk mat och inkludera sushi och friterade räkor och bibimbap. men ah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jessijess:

Tom tallrik?

Majsgröt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Italien tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrustreradLurifax:

Vad är typiskt för etiopisk mat då? :3 

världens bästa mat, injera (bröd typ) och wot (massa asnajsa grytor kryddade med berbere). seriöst, den som inte ätit etiopiskt än måste skärpa till sig ordentligt och göra något vettigt med sitt liv. har ätit det 4-5 ggr senaste 2 veckorna och jag är ute och luffar i europa.

ethiopian-food1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:

världens bästa mat, injera (bröd typ) och wot (massa asnajsa grytor kryddade med berbere). seriöst, den som inte ätit etiopiskt än måste skärpa till sig ordentligt och göra något vettigt med sitt liv. har ätit det 4-5 ggr senaste 2 veckorna och jag är ute och luffar i europa.

ethiopian-food1.jpg

berbere (Amharic: በርበሬ berberē, Tigrinya: በርበረ berbere) is a spice mixturewhose constituent elements usually include chili peppers, garlic, ginger, basil,korarima, rue, ajwain or radhuni, nigella, and fenugreek.

låter väldigt likt curry, vanlig gul. är det?


   
SvaraCitera