Aviseringar
Rensa alla

om du fick en major superkraft


Ämnesstartare

vilken skulle du välja? startade en tråd om minor superkrafter, den blev intressant. nu höjer vi ribban lite. tråkigt om alla svarar omnipotens, men ja. vilken hade du valt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Odödlig! Eller osynlig, eller kanske att jag kan läsa tankar! Läsa tankar tror jag nog, det är coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade valt någon form av reality warping, att till någon del kunna omforma universum efter sin egen vilja. omnipotens är den fullständiga varianten, men även en väldigt begränsad version är bland det mest användbara som finns. förmågan att kunna påverka sannolikheten för att en viss sak sker är en klassisk variant. även om påverkan bara är relativt liten och sansad så har man i princip övertaget i alla sammanhang.


   
SvaraCitera

Någon form av osynlighet/camoflagekraft eller teleportering. 
Hade varit skönt att kunna ta sig vart som helst... Alternativt hade jag velat kunna klona mig själv och skapa illusioner (som beter sig som mig också)! Kan jag vara på två platser samtidigt! 

Men om jag fick bara välja EN major superkraft skulle det vara en teleporteringskraft som gör mig osynlig när jag teleporteras och anländer (fram tills jag väljer att inte vara osynlig) och lämnar efter sig en klon/illusion som beter sig som mig. Win-win-win kraft. Allt i ett! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att allt var bra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Perfekt läkningsförmåga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kunna skapa vad som helst så länge jag ser källan från till det jag ska skapa.
tex om jag vill skapa en stop-skylt så måste jag se en source av metal för att kunna skapa den (tex en bil på samma gata)


   
SvaraCitera
mynona

något  i stil med nachacs, men kanske inte helt densamma, jag vet inte.  Makten att helt bestämma över sin egen fysik, och dess hälsa, funktioner, utveckling och varaktighet. 


   
SvaraCitera