Aviseringar
Rensa alla

Om du fick forma samhället precis som du ville


Sheriffen: För att främja integrationen. I Sverige har man inget behov av att kunna t.ex arabiska.

varför måste det finnas ett behov? för mig är hemspråk min enda anknytning till mina rötter och min möjlighet att lära mig mer om min kultur och träffa andra med liknande bakgrund. att ha hemspråk är min trygga zon, där jag 2h i veckan kan smita från miljöer där jag verkligen måste anstränga mig för att folk ej ska döma ut mig för att va en "jävla blatte" för att jag ej ser "typiskt svensk" ut etc. det är viktigt för mig som individ, varför skulle det vara ett integrationsproblem? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: - Införa fri kollektivtrafik

Hur ska det finansieras om du samtidigt vill ta bort onödiga skatter?

SvenskWithAttitude: - Ta bort ROT, RUT och ränteavdraget

Tack det glömde jag. Bra förslag.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det första handlar om att barnet förtjänar en mamma och en pappa samt att det kommer att bli lättare att adoptera om det blir förbjudet. Nu är det många länder som inte tillåter att barnen adopteras till Sverige p.g.a homoadoptionen.

Det andra handlar om att inte utsätta våra barn för sådant som kan vara skadligt. Ju mer accepterar det är med samkönade relationer ju fler kommer att skaffa sig det istället för olika kön och då dör befolkningen ut på sikt.

tramsigaste jag hört, e du troll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

atte: varför måste det finnas ett behov? för mig är hemspråk min enda anknytning till mina rötter och min möjlighet att lära mig mer om min kultur och träffa andra med liknande bakgrund. att ha hemspråk är min trygga zon, där jag 2h i veckan kan smita från miljöer där jag verkligen måste anstränga mig för att folk ej ska döma ut mig för att va en "jävla blatte" för att jag ej ser "typiskt svensk" ut etc. det är viktigt för mig som individ, varför skulle det vara ett integrationsproblem?

Vi vill inte att folk ska ha anknytning till sina rötter. Vi vill att alla som är tänka att bo i Sverige permanent ska bli svenskar och med det bör man ge upp sin gamla identitet och kultur. Men sedan ska man ju inte förbjudas att lära sig nya språk, men dina föräldrar kan antingen lära dig eller så hyr dom en lärare privat.


   
SvaraCitera

* Bevara och bygg ut kärnkraften
* Fler befogenheter till lärare
* Högre lön till lärare
* Minskad invandring till dess att vi har tagit tag i invandringsrelaterade problem
* Ökade krav på att invandrare ska anpassa sig till samhället
* Återinföra värnplikt
* Legalisera sexköp. Gärna i kombination med statliga bordeller.
* Undvik ytterligare närmanden till NATO
* Utöka försvarssamarbetet med Finland
* Avkriminalisera piratkopiering
* Skrota kassettskatten

Det jag kommer på på rak arm iaf


   
SvaraCitera

Sheriffen: Det andra handlar om att inte utsätta våra barn för sådant som kan vara skadligt. Ju mer accepterar det är med samkönade relationer ju fler kommer att skaffa sig det istället för olika kön och då dör befolkningen ut på sikt.

Det har funnits homosexuella människor så länge som det har funnits människor, för att inte tala om att homosexualitet förekommer bland de flesta andra däggdjursarter. Människor kommer inte sluta vara heterosexuella, ha sex och föda barn bara för att man tolererar och accepterar homosexualitet.

Dessutom bör du ju kunna komma med belägg för hur homosexualitet kan vara skadligt för barn om du nu ska använda det som ett huvudargument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jessijess: Det har funnits homosexuella människor så länge som det har funnits människor, för att inte tala om att homosexualitet förekommer bland de flesta andra däggdjursarter. Människor kommer inte sluta vara heterosexuella, ha sex och föda barn bara för att man tolererar och accepterar homosexualitet.

Ja självklart finns det homosexuella och det ska dom ha rätt att vara. Däremot så är jag övertygad om att vissa som kallar sig homosexuella eller främst bisexuella egentligen inte är det utan bara något dom fått för sig för att dom känner sig lite utanför.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Vi vill inte att folk ska ha anknytning till sina rötter. Vi vill att alla som är tänka att bo i Sverige permanent ska bli svenskar och med det bör man ge upp sin gamla identitet och kultur. Men sedan ska man ju inte förbjudas att lära sig nya språk, men dina föräldrar kan antingen lära dig eller så hyr dom en lärare privat.

Det är fullt möjligt att anpassa sig till Sverige, lära sig svenska, bli integrerad, respektera svenska lagar etc UTAN att överge sin ursprungsidentitet. Man kan inte bara kasta iväg sin identitet som man är född med som om det vore ett klädesplagg. Många första generationsinvandrare kommer alltid att i första hand identifiera sig som bosnier, kroater, chilenare eller vart de nu kommer ifrån, men de kan fortfarande vara bra medborgare. Det är i alla fall resultatet av lyckad integration.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Ja självklart finns det homosexuella och det ska dom ha rätt att vara. Däremot så är jag övertygad om att vissa som kallar sig homosexuella eller främst bisexuella egentligen inte är det utan bara något dom fått för sig för att dom känner sig lite utanför.

Haha okej. Och denna övertygelsen baserar du på vad exakt?


   
SvaraCitera

jessijess: Alla lagar som inskränker på yttrandefriheten ska upphöra att existera.

Inklusive olaga hot, förtal och så vidare?


   
SvaraCitera

Låter som att du har psykiska problem som du vill att landet ska anpassa sig efter i form av en massa tvång och förbud. Bättre att du söker hjälp istället. 


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det första handlar om att barnet förtjänar en mamma och en pappa samt att det kommer att bli lättare att adoptera om det blir förbjudet. Nu är det många länder som inte tillåter att barnen adopteras till Sverige p.g.a homoadoptionen.

Tror du att barnet skulle må sämre av två föräldrar av samma kön?

Sheriffen:

Det andra handlar om att inte utsätta våra barn för sådant som kan vara skadligt. Ju mer accepterar det är med samkönade relationer ju fler kommer att skaffa sig det istället för olika kön och då dör befolkningen ut på sikt.

Du ser alltså homosexualitet som ett direkt hot mot våran överlevnad som måste bekämpas med inskränkta rättigheter och socialt förtryck?


   
SvaraCitera

det vore trevligt om alla föddes med samma förutsättningar


   
SvaraCitera

InABox: Inklusive olaga hot, förtal och så vidare?

Jag gör skillnad på yttrande av åsikter och annat som kan betraktas som uppvigling/uppmaning till våld. Sen är det klart att det finns en gråzon, alltid svårt att dra en hård linje i en sådan fråga.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Hur ska det finansieras om du samtidigt vill ta bort onödiga skatter?

Legaliseringen av droger kommer öka intäkter väldigt mycket som det har gjort i Colorado i USA till exempel. Glad


   
SvaraCitera