Aviseringar
Rensa alla

Om du fick tillgång till en tidsmaskin för ett dygn!


Ämnesstartare

1800-talets London. 🙂


   
SvaraCitera

Jag skulle åka till en gammal porr inspelning Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle börjat med åka tillbaka till september 2011 för att få träffa min morfar som dog i mina armar igen.

Skulle åkt tillbaka till våren 93 ungefär för att se till att beibers föräldrar inte gjorde honom. 

Återkommer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle vilja träffa himmler, han hade en del intresanta tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja åka tillbaka till 1965 och hälsa på min femtonåriga mormor. Hon är världen bästa och jag undrar vad hon kommer ifrån liksom. Hur hon kunde bli så bra. 

9 Augusti 1986, Knebworth Park i England. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle resa till framtiden och sno med mig så mycket teknik jag kan och bli stenrik.


   
SvaraCitera

Dessa stopp skulle jag göra:

1989 - Metallicas live spelning i Seattle och gå på konserten
1994 - Bevittna min födelse.
 2030 - se hur mitt liv ser ut då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2200. hämta hem kopior på all teknologisk utveckling som skett mellan nu och då, tillsammans med en komplett historieskrivning för att se hur teknologierna påverkat utvecklingen för att se vilken ordning som känns rimligast att offentliggöra upptäckterna på, och vilka man kanske borde avvakta med. skulle ta med mig diverse föremål som kan komma att vara nödvändiga för utvecklingen som vi ännu inte kan bygga själva. 

jag skulle utnyttja finansiella data någon månad efter hemkomst för att skaffa mig ohyggliga mängder pengar som kan spenderas på lobbyverksamhet för att gynna ansvarstagande resursanvändning- och fördelning, samt för att utplåna ludditernas inflytande vad gäller lagstiftning främst kring bioteknik, men även informationsteknik. sen skulle jag åstadkomma världsfred genom att släppa information om hur man bygger fusionskraftverk eller motsvarande, samt självreplikerande molekylära 3d-skrivare, för att se till att vi uppnår ett tillstånd av fullständigt materiellt överflöd på ett hållbart sätt, där vi kan producera vad som helst bara genom att adera vilken materia som helst, och energi, vilket vi kommer ha i fullt tillräckliga mängder, i princip fritt och helt rent.

jag skulle snabbt täcka hela planeten med en svärm av nanorobotar som kan upptäcka och oskadliggöra eventuellt förekommande massförstörelsevapen (och konkurrerande nanosvärmar med kapacitet för självreplikering), för att garantera att någon random ludditextremist inte lyckas förinta världen, och jag skulle se till att alla regeringar och företag går med på att, i utbyte mot att kunna ta del av teknologin, går med på att omfördela den enda resurs vi har begränsade mängder av, nämligen utrymme på jorden, på något smart sätt (förmodligen införa någon global variant av allemansrätt, och sen ge alla människor en kvot på kanske 1000-2000 kubikmeter som de kan förfoga fritt över. bör vara fullt tillräckligt för privatbostäder, och tillgängligt då framtida teknologi bör innebära att vi i princip kan bygga hur mycket vi vill på höjden.

sen skulle jag omedelbart skicka iväg en bunt nanorobotar för att börja terraformera mars, och ombilda någon lämplig död himlakropp, kanske månen, till computronium, i princip effektivast tänkbara dator som fysikens lagar tillåter, för att kunna driva uppladdade medvetanden (vilket kommer vara tekniskt möjligt vid det laget) och artificiella intelligenser som inte upplever ett behov av att vara bundna till jorden.

om fallet är så att våra framtida forskare hittat en lösning på informationsöverföring snabbare än ljusets hastighet skulle jag skicka i väg sonder till alla närliggande solsystem för att kunna kolonisera dessa snarast möjligt, om så önskas (vilket jag förmodar kommer vara aktuellt vid det laget), och jag skulle patrullera vårt befintliga solsystem med sonder som letar efter hot i form av kometer och dylikt som kan hota vår civilisation, och vid behov avstyra dessa genom att typ, med hjälp av nanorobotar bygga om delar av dem till motorer och bränsle för att kunna styra in dem i en stabil omloppsbana för att kunna nyttja dem som byggmaterial.

efter några månader när allt det är gjort skulle jag dra mig tillbaks från mänskligheten på obestämd framtid, i vetskap om att jag säkrat mänsklighetens utveckling och överlevnad och löst i princip alla förekommande världsproblem, och börja ta igen på 200 år av tv-serier eller motsvarande som jag missat. efter tio minuter när jag är klar med det (vid det laget är jag inte längre människa, glömde jag berätta, utan en artificiell livsform med närmast perfekt kapacitet för informationsbehandling, så jag läser in all producerad kultur parallellt och omedelbart) så antar jag att jag spenderar resten av evigheten med promiskuöst sex, kärlek och kreativitet. förmodligen så utnyttjar jag min tidsmaskin för att plocka hit kopior av alla sentienta varelser som någonsin existerat i digital form, precis innan dödsögonblicket, också (för att inte på ett otillbörligt sätt påverka historien genom att plocka hit deras fysiska form).

sen använder jag min nyfunna omnipotens till att ändra fysikens lagar för att omöjliggöra vidare tidsresor, för att ingen ska kunna ändra på min nya fina framtid.

nu framstår inte era ideer som så jävla rimliga längre, va. folk tänker för småskaligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle åka tillbaks till tiden då min morfar levde och var i sin prime, ta reda på hur han lyckades charma damerna. Visserligen var han rik lokalkändis på Gotland men det var tydligen något med sättet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samt hämta resultat på stryktipset från ca nu och 50 år framåt. Därefter kamma hem storkovan och investera dem väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farfar. Farmor säger än idag att han hade varit otroligt stolt över mig som barnbarn, ja...vad finns det mer att säga egentligen. Han var en jävla karaktär av historierna jag fått höra om honom, helvete ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samt haffa nån av de tjejerna man var för blyg för att prata med när de var singlar. Eventellt gänga mig med nån av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle först åkt fram till 13 juli 2014 för då är VM finalen i fotboll. Skulle kollat matchen och vetat resultatet för att sedan åka tillbaka och satsat allt om finalen så jag blivit cool och kanske rik.

Skulle också vilja åka fram till typ år 3000 och se hur världen ser ut.

Sen hade det nog varit kul att åka tillbaka och hälsa på Jesus och berätta att vi typ bär kors för att hedra honom och fråga honom vad han anser om det.

Skulle också åkt tillbaka och stoppat Palmemordet för att bli hjälte

Till sist hade jag nog åkt tillbaks några för att stoppa lite personliga misstag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja resa tillbaka till antika Egypten för att se pyramiderna byggas.


   
SvaraCitera
mynona

Underbarnet:
åka till 1810 och stoppa Bernadotte från att ta över Sverige

vilket alternativ skulle du föredra?


   
SvaraCitera