Aviseringar
Rensa alla

Om du fick välja...


time
 time
Ämnesstartare

Låt oss säga att du får möjligheten att skapa ditt drömboende. Skulle du välja lägenhet eller hus? Hur stort skulle det vara? Hur skulle du inreda?

Skulle du lägga till något som vanligtvis inte finns i hus eller lägenheter? Vad är ett måste i ditt hem?!

Kort sagt vill jag bara höra hur era drömboenden ser ut. Är helt insnöad på inredning och boende just nu så jag vill bara dela med mig av mina drömmar. Misstänker att den kära Idoufe går i liknande tankebanor.

Om jag själv fick välja, skulle jag vilja ha en STOR lägenhet, med trägolv och stora fönster i flera väderstreck. Jag vill ha ett fräscht och rymligt kök, och förråd i lägenheten, massa förvaringsmöjligheter överallt, så man inte skulle behöva hyra nåt kallt ruckel i en källare eller på vinden. Skulle vilja ha ett sovrum på minst 16 kvadrat med en balkong utanför, med utsikt över staden. Och en walk-in-closet på typ 12 kvadrat så allt fick plats.

Och så skulle jag vilja ha massa bokhyllor fyllda med böcker, mysiga fåtöljer och ett lågt litet soffbord att ha tidningar och prydnadssaker på.

Beskriv ditt drömboende omedelbums! Låtom oss inspirera varandra!


   
Citera

Oj, för vilken del av mitt liv då? Utgår från det jag vill bo helst just nu kanske.

Lägenhet för en, två eller tre personer att bo i. Trägolv här också, inte nödvändigtvis parkett. Möjligen är köksgolvet i sådär lite grönaktig, mjuk linoleum som man går runt barfota på om morgonen bland robusta möbler i mörkt trä. Ljusgröna slingerväxter över småspruckna vita fönsterkarmar runt ett stort fönster som släpper in morgonsolen över ett ärrat men rejält matbord. Allt porslin inhandlat på diverse second-handbutiker för att varieras i färger och mönster, något inramat fotografi på väggen samt ett schema över kryddblandningar och vilken mat de passar till. På arbetsbänken bredvid fönstret en liten kryddträdgård med färsk timjan, rosmarin, dill och gräslök.

Inspiration:
Image

Vardagsrummet inrett i svart, sådär lite dammigt trä, väggarna kantade av böcker och växter, en vägg nästan täckt av en stor tavla. En kombination av den där lite mustiga bibliotekskänslan och den där känslan av liv man får av stora växter, släpiga rena tyger och kuddar över en soffa eller två runt ett runt, ornamentbeprytt ekbord. Såhär, ungefär:

Image

Sovrummet lite mindre. En dubbelsäng utan gavlar och liknande onödigheter, en vägg täckt av fotografier och minnen, en annan med de viktigaste böckerna man har, mitt ärvda gökur och någon affisch, perhaps. Lite dunklare belysning, ett stort fönster bakom sängen för att vakna av solsken.

Image

Edit: Det här hade känts rätt okej också:
Image


   
SvaraCitera

+ ett underjordiskt command center förstås. [party]

Image


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

respons:

+ ett underjordiskt command center förstås.

Känns betydligt coolare än min walk-in-closet [blush][blush][blush]

Och i och med dina bilder kom jag på att jag förmodligen vill ha ett stort och mycket ljust sovrum, eller egentligen vill jag att hela lägenheten ska vara ljusfylld, med coola golvlampor under kvällstid och solsken under dagstid. Och så skulle det vara nice om det var väldigt högt i tak. Och så vill jag ha en kakelugn i vardagsrummet eller sovrummet. [love]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Och så skulle det vara nice om det var väldigt högt i tak. Och så vill jag ha en kakelugn i vardagsrummet eller sovrummet.

Ja tack.


   
SvaraCitera

Vill ha stort hus för massa folk, gärna gammalt typ a'la gammalt slott eller så, och bo där med typ femton andra hippies, och slottet måste ha hemliga dörrar. ÄLSKAR hemliga dörrar.

Realistically speaking, hus med stor tomt, bo med några andra personer.


   
SvaraCitera

Image

Image

Image

Image

Image

tjurar.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

dysentery green:

tjurar.

Fint hus, indeedo. [tard]


   
SvaraCitera

Tänker dela med mig av min lägenhetsplan istället. Drömmen vore ju såklart att ha en tvårummare. Mörkt fint trägolv i vardags och sovrum, kanske även hall. Väggarna i lägenheten ska vara vita. Vill ha mörka takbjälkar som matchar golvet. Sedan skulle jag inreda i mörka eller vita möbler och ha fina tavlor (som time fotat) och masssssvis med ljus och kuddar.

Vill ha enkelt och stilrent.

Badrummet skulle vara i grått kakel, en mörk och en grå ton och resten vitt. Köket skulle vara lite liknande, ett speciellt modernt kök.

Googlar bilder när jag kommer hem ikväll.

(samt beskriver bättre)


   
SvaraCitera

Åh, skulle nog vilja bo i hus, men antagligen jobbigt att sköta. Kompenserar och bestämmer mig för lägenhet, fast bostadsrätt.

Vill ha många fönster, så att det blir ljust och så att det kan stå växter där. Vill ha högt i tak och öppna ytor. Bokhyllor fyllda med böcker i vardagsrummet och en stor och skön soffa är ett måste. Vill även ha ett stort kök, men ny och väl fungerande vitvaror. Ett stort badrum vill jag också ha. Och en tvättstuga, så att jag slipper hänga upp våt tvätt ovanför badkaret. Vill ha stor balkong, så att fin solstol får plats tillsammans med ett litet bord med tillhörande stolar.

Sovrummet ska inte vara så stort och mest bestå av en gigantiskt säng.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Fint hus, indeedo. [tard]

kallar du det hus? då kan jag ju inte bo där.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

dysentery green:

kallar du det hus?

Vet ju ej vad det är.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Vet ju ej vad det är.

en bunker!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nintendo:

Sovrummet ska inte vara så stort och mest bestå av en gigantiskt säng.

Allt du skrev är precis som jag önskar. Blir glad när jag ser att andra också har fantastisk smak [blush][blush][blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

dysentery green:

en bunker!

Du kanske skall pröva att länka till en fungerande bild nästa gång, pojkvasker!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Du kanske skall pröva att länka till en fungerande bild nästa gång, pojkvasker!

jävla bajs, de funkar för mig..........


   
SvaraCitera