Aviseringar
Rensa alla

Om du måste skapa en bostadsannons...


time
 time
Ämnesstartare

...och låtsas att du måste sälja ditt riktiga hem, precis som det ser ut och är nu, utan lögner, hur skulle den se ut då?! (Är nyfiken på hur ni bor ja [blush])

Kan börja:
Normalstor tvåa med ljusa väggar och kaklat badrum på fyrtiofem kvadratmeter i den multikulturella delen av Mariehamn. Grått linoleumgolv, lätt att städa (speciellt om en viss hankatt markerar i ett hörn eller så). Sjöutsikt (om man hänger ut lite från balkongen och tittar åt vänster) och utsikt över stadsbilden (samma metod som med sjöutsikten). Utsikt över dagis samt en stor gård. Mycket välfungerande ljudisolering förutom i badrummet där man 75% av tiden hör grannar ha sex. Avloppet strejkar lite (mycket), händig sambo ingår inte i hyran. Grannarna mycket trevliga förutom en tant som gärna lämnar arga anonyma lappar.

Busshållsplats finns precis utanför huset. Bussen är gratis och drivs på fiskbränsle. Grillkiosk med extremt prisvärda och stora hamburgare och vegetariska alternativ beläget cirka 700 meter från bostaden (mycket trevlig kioskgubbe). Glassbilen stannar utanför huset varannan onsdag.


   
Citera

Stor central och nyrenoverad 1:a i liten skogsby med kakel, radonfläktar och medaljongtapeter säljes
Nära till allt som inte är för långt bort.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Liebestraum:

Nära till allt som inte är för långt bort.

[love]

Önskar jag också kunde vara kortfattad och saklig.


   
SvaraCitera

Liten tvåa perfekt för ensam- eller samboboende, öppen planlösning med mindre sovrum.
Utsikt över en parkeringsplats.

Undermåligt underhåll av så väl lägenheten som trapphus.
Bottenvåningen doftar en blandning av kiss, rengöringsmedel och cannabis, ibland mer av det ena än det andra.

Flyttstädning ingår ej, om inte den tidigare hyresgästen valt att vara vänlig.


   
SvaraCitera

En skitig våning på ett ej så attraktivt ställe..

200kr, först till kvarn!

--------------------------------------------------------

KOM OCH KÖP!!


   
SvaraCitera

en bit utanför sta'n, lite av en kulturell smältdegel med människor av alla kön och åldrar, busstation finns att tillgå liksom egen dusch och korridor för transport ut ur byggnaden.


   
SvaraCitera

tror sssb skulle bli rätt så arga om jag försökte sälja deras rum[blush]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror sssb skulle bli rätt så arga om jag försökte sälja deras rum

Är ju ej poängen [blush] Vill ha snuskiga detaljer om allas boende pga livlös fantasi.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

och kaklat badrum på fyrtiofem kvadratmeter

Stort badrum[blush]


   
SvaraCitera

okej då time, allt för att slippa fundera över vad jag ska skriva i min uppsats:

18 kvadrats studentrum på lappkärrsberget. Stora trevliga fönster utan persienner. Kaklat badrum med toalett och dusch. Gemensamt äckligt kök samt korridorsgrannar som försöker prata med dig när du lyssnar på musik.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Bussen är gratis och drivs på fiskbränsle.

?!


   
SvaraCitera

Tre våningar 181kvm, 3st badrum, 2 vardagsrum, 3 sovrum, 2 stora terasser och en liten trädgård. Kaklade badrum, parkett i samtliga rum (förutom badrummen) golvvärme i mitten badrummet. 3:e våningen 3,4 meter i tak.

Ligger 1 minut ifrån hamnen där man kan äta glass och dricka öl. Har slottet som utsikt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Dåren:

?!

Naturgas framställd på typ fiskrens. Obs: Luktar inte fisk.


   
SvaraCitera
KSENIA

hm! en trea på 86 kvm i sekelskiftshus, dvs STORA fönster och högt i tak. jättekonstig planlösning om man är van med nyare lägenheter. trägolv i alla rum med springor mellan brädorna så det tar extra lång tid att dammsuga. det stora minuset är att badrummet är sjukt skabbigt, men det kan man leva med eftersom det är ändå inte där man spenderar den större delen av sin tid. lägenhetn är belägen i den lugna delen av en livlig stadsdel i e-town med 2 min gångavstånd till tågstation och innerstad. typ utanför dörren finns: gräs- och buskbeklädd innergård, pizzerior, ica, dagis, apotek, caféer, kioskar... ja, allt egentligen. och mycket av det. gillar att bo här mvh hej då!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Naturgas framställd på typ fiskrens. Obs: Luktar inte fisk.

vore awesome om det luktade fisk [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera