Aviseringar
Rensa alla

Om du var miljonär..


Ämnesstartare

Köpt mark och byggt hus, i finnmark fylke Norge, alt. Tromsø. 

Sen köpt en 530d BMW och bjudit familj på resa och skänkt resterande till familjemedlemmar. 


   
SvaraCitera
reben

köpt lägenhet 
kanske bytt utbildning
köpt en 240
tagit med b1son till berlin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: köpt en 240

Helt rätt! haha


   
SvaraCitera
reben

Gruvann:

Helt rätt! haha

typ sån 2k på blocket faller ihop imorrn
sånt kan man unna sig som miljonär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

typ sån 2k på blocket faller ihop imorrn
sånt kan man unna sig som miljonär

Samma som man kan åka roadtrips med? Isf håller jag med

volvo-244-sweden-1975b.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade först taggigt med min familj på en resa till ett varmt land som Sydafrika i några veckor, för jag ogillar höst och vinter vilket jag inte är ensam om. Sedan satsat på körkort, köpt bil, köpt lite lyxprylar. Vid ett annat tillfälle rest till Japan, det är mina drömmars land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Köpt boende i 3 olika städer
2. Uppdaterat all min elektronik 
3. Skänk lite till Greenpeace mm
4. Köpt aktier 

Pengarna som blir över: 
CYKEL 


   
SvaraCitera

Anonym001: hade jag köpt en egen ö där jag kan bo

GoodFeeling:

Ont: Köpt en bra och rymlig ryggsäck

Bra grejor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade investerat varenda krona i en superbra aktiefond typ småbolagsfond eller liknande som kanske gett 30% i värdehöjning varje år. Med detta som säkerhet hade jag lånat 15 miljoner till 2,75% ränta och köpt en stor herrgård. Var någonstans? Så långt ifrån närmaste flyktingförläggning jag någonsin kunde komma men dock inom Sveriges gränser.
Alternativet hade varit Portugal som jag tycker är en underbart land som märkligt nog är nästan helt befriat från flyktingar från arabvärlden och Afrika. Var där senaste för några dagar sedan så jag vet vad jag talar om.

Skulle även på lite längre sikt köpa en sportbil. Skulle kunna tänka mig en Ferrari eller Lamborghini men eftersom jag är väldigt tveksam till byggkvaliteten så skulle det nog bli en Porsche av det lite mer lyxigare slaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betalat skulder, köpt en sommarstuga på västkusten.


   
SvaraCitera

stolt blond svenska:så skulle det nog bli en Porsche

Bra grej. Tumme upp


   
SvaraCitera
lok501

Anonym001:
Om du hade vunnit 15 milj. kronor vad hade du gjort med de? Jag vill ha ärliga svar nu, inte jag hade donerat till välgörenhet när ni vet att ni kanske inte skulle ha gjort det om det väl händer. Ni kan välja att dela upp pengarna och lägga det på olika saker men inte spara ! 

Hade köpt en massa star wars replicor och airsoft grejer. Spara 10% kanske 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flytttat hemmifrån, shoppat och åkt utomlands samt även kanske tagit ett utbytesår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Investera i aktier såklart så att de är värda 30-60M inom ett par år, därefter 120M, 200M, 380M osv. 

Hade satsat på 1 miljard inom 10 år. Därefter levt livet med de pengar som blir över efter att de har dragit 33% skatt, lr ännu mer?? :$$$

Hade antagligen letat efter bostad i ett annat EU-land att bokföra mig i när de blir för mkt värda för att tvångbeskattas på det där viset.

Därefter flyttat hem till sverige igen när jag har sålt en del av dem att leva på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle köpa fler kuddar
och ett större kylskåp
bättre förvaringslösningar pga liten lägenhet
större kikhål på ytterdörren
tv ovanför sängen så att man verkligen kan mysa ihop sig i varandra när man ser på film
större TE hylla


   
SvaraCitera