Aviseringar
Rensa alla

Om evolutionen som tävling


Ämnesstartare

internet:

bra liberalt motargument

mm


   
SvaraCitera

blir fan arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Exakt vad ska vi diskutera? På vilket sätt har människan agerat vilt och slumpmässigt?[confused]

Vart vi vill komma och hur osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Vart vi vill komma och hur osv.

Vart vi vill komma med vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Vart vi vill komma med vad?

vår existens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var yngre hade jag en teori. att meningen med livet är att vi ska lära oss att leva i symbios med varelserna omkring oss. att lära sig av sina misstag, och utvecklas mentalt.

jag var dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

vår existens

Ska alla människor leva efter ett utsatt mål? Tycker du inte att det är upp till varje enskild att leva sitt eget liv efter vederbörandes behag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag var dum.

var du inte. många tror det nu still.


   
SvaraCitera

lost_in_space:

många tror det nu still.

de e dum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå evolution


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Ska alla människor leva efter ett utsatt mål? Tycker du inte att det är upp till varje enskild att leva sitt eget liv efter vederbörandes behag?

Menar att vi som art kanske borde ha någon form av mål, och kanske försöka förhindra eventuella katastrofer som genetik gone åt helvete eller överbefolkning osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

genetik gone åt helvete

du skulle bli bortsållad i första filtret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Menar att vi som art kanske borde ha någon form av mål, och kanske försöka förhindra eventuella katastrofer som genetik gone åt helvete eller överbefolkning osv.

Jag tycker inte att man ska tillskriva en art en målsättning på det viset. Jag anser att det är myndigheternas uppgift att värna medborgarnas intressen, och därför bör man diskutera om staten bör ha en sådan policy, inte mänskligheten.

Genetik är enbart tyckande, det är inte fakta och kan inte mätas, det är enbart subjektivt tyckande. Således kan man inte säkerställa om rådande konsensus är fel eller inte.

Överbefolkning utgör inget problem i dags läget, effektiviserar man jordbruket, energiproduktionen etc så klarar man en ordentlig befolkningsökning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

du skulle bli bortsållad i första filtret

Till skillnad mot någon vars uttalade mål, enbart är att existera för att fylla ut populationen i onödan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Genetik är enbart tyckande, det är inte fakta och kan inte mätas, det är enbart subjektivt tyckande. Således kan man inte säkerställa om rådande konsensus är fel eller inte.

Så utvecklingsstörda är inte genetiska misslyckanden? exempelvis

Byråkratjäveln:

Överbefolkning utgör inget problem i dags läget, effektiviserar man jordbruket, energiproduktionen etc så klarar man en ordentlig befolkningsökning.

Hur skulle man effektivisera jordbruket? Och det finns inget intresse av att göra sådana saker


   
SvaraCitera