Aviseringar
Rensa alla

Om förväntningar


Ämnesstartare

Hej vänner,

Har inte begreppet ragga förväntningar exempelvis? Typ man förväntar sig vissa saker, att det ska fungera på ett speciellt sätt.

Är det inte samma sak med relationer? Att det för många är färdig definierat, att man förväntar sig saker i en relation. Att relationer ska fungera på ett speciellt sätt. osv?

Vad är era tankar på förväntningar, och tror ni inte dom förstör en hel del?


   
Citera
Exner

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De sabbar mycket, brukar påminna vissa folk om att inte ha massa förväntningar för de kan bli så himla besvikna o gnälliga om det inte blir som de tänkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

De sabbar mycket, brukar påminna vissa folk om att inte ha massa förväntningar för de kan bli så himla besvikna o gnälliga om det inte blir som de tänkt

geni du är, precis som seneca [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

geni du är, precis som seneca

Du är en sån um:are som jag aldrig fattar om är sarkastisk eller inte
Så om du inte är det 'Merci merci' Om du är det 'mööö' så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Du är en sån um:are som jag aldrig fattar om är sarkastisk eller inte
Så om du inte är det 'Merci merci' Om du är det 'mööö' så

jag är aldrig sarkastisk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm det är aldrig bara för andras skull iaf för man vet att om man gör något bra får man det själv men aa det kan ju vara en bra motivation

om två människor förväntar sig något ur ett förhållande är det förhoppningsvis liknande förväntningar och då kan det ju bidra till något positivt för båda även om det från början är ett själviskt tänk


   
SvaraCitera

tänker att alla män som ser hungrigt på mig och sedan börjar prata med mig raggar på mig mvh självgod

kan också vara så att jag ser ut som en cheeseburgare och de börjar prata med mig för att ta reda på om jag verkligen är en sådan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

jag är aldrig sarkastisk...

tänk om det där är sarkasm då det kan ju inte jag veta
Men förlåt har lite lätt för att tro folk är sarkastiska när de inte är det pga. där jag växte upp var alla sarkastiska redan på dagis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

om två människor förväntar sig något ur ett förhållande är det förhoppningsvis liknande förväntningar och då kan det ju bidra till något positivt för båda även om det från början är ett själviskt tänk

Jag har inget emot själviskhet, att vara självisk är inte dåligt. Att använda andra... är lite skillnad från att enbart vara självisk , eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag har inget emot själviskhet, att vara självisk är inte dåligt. Att använda andra... är lite skillnad från att enbart vara självisk , eller?

att vara självisk är ju indirekt att använda andra eller att avstå från att använda andra och skita i att dra sitt strå till stacken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

tänk om det där är sarkasm då det kan ju inte jag veta
Men förlåt har lite lätt för att tro folk är sarkastiska när de inte är det pga. där jag växte upp var alla sarkastiska redan på dagis

Okej, du var det inte jag, utan dina tidigare erfarenheter som fick dig att tänka i dom bannorna. Du får helt enkelt lita på mig, jag kanske är sarkastisk .... egentligen, du kan aldrig veta det tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Okej, du var det inte jag, utan dina tidigare erfarenheter som fick dig att tänka i dom bannorna. Du får helt enkelt lita på mig, jag kanske är sarkastisk .... egentligen, du kan aldrig veta det tror jag.

Mh tidigare erfarenheter har en tändes att röra till saker lika illa som förväntningar kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

att vara självisk är ju indirekt att använda andra eller att avstå från att använda andra och skita i att dra sitt strå till stacken

Alltså, jag är inte en moralist. För mig är vad du kallar att vara good helt enkelt när man gör egoism universell. att vara "ond" är ju när man drivs av avund, bitterhet och bara vill förstöra för andra. eller?

Att inte dra strå till stacken är ju den andra parten som förväntar sig att man ska göra det, right? Vilket är helt okej, men då är det inte kärlek, right? Eller vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Alltså, jag är inte en moralist. För mig är vad du kallar att vara good helt enkelt när man gör egoism universell. att vara "ond" är ju när man drivs av avund, bitterhet och bara vill förstöra för andra. eller?

nämnde varken något om att vara god eller ond
att vara självisk behöver inte betyda att man menar illa men det kan fortfarande leda till något som skadar

kulturmarxisten:

Att inte dra strå till stacken är ju den andra parten som förväntar sig att man ska göra det, right? Vilket är helt okej, men då är det inte kärlek, right? Eller vad tycker du?

det ska vara en ömsesidig förståelse
om jag kliar dig så kliar du mig

om det är kärlek så vill man göra det bästa man kan för sin partner och man vill få den att må bra, det finns ju däremot undantag. om du t.ex hatar att kramas så kan inte din partner tvinga dig att kramas hela tiden bara för att den älskar kramar.


   
SvaraCitera