Aviseringar
Rensa alla

om gymnasiet


Ämnesstartare

Jag brukade ta sovmorgon i princip varje dag från första och ibland även den andra lektionen. Hoppade även över en hel del lektioner på dagen. Jag hade alltså en ganska stor frånvaro, det var väl någonstans mellan 35-50%.

Paradoxalt nog så var individerna som religiöst gick på varje lektioner de som hade dåliga betyg.


   
SvaraCitera

schism:

..

Knothole:

..

Mer pajkastning från er två kommer sluta med varning. Lägg ner.


   
SvaraCitera

Varför i helvete ska du ens gå gymnasiet om du uppenbarligen planerar att skolka?

knothole:

Fyfan vad jag jag hatar människor som satsar på att leva på andra.

Håller med till fullo, gå en utbildning, kom ut i arbetslivet, annars kommer jag inte värdera dig/andra högt iallafall.

Ett seriöst tips är att du tar ett ledigt år och pustar ut, sen skaffar du dig lite motivering och börjar plugga som fan.


   
SvaraCitera

I och med att gymnasiet faktiskt är frivilligt kanske det inte är en så bra idé att gå det om du ändå inte tänker närvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skolkar du för mkt kan du få indraget studiebidrag och ibland möten med föräldrar och så...


   
SvaraCitera

Du kommer antagligen få ett indraget studiebidrag och sen missar du väldigt mycket av undervisningen och kommer antagligen få ett stort FAIL på dina betyg. It's up to you.


   
SvaraCitera

Vad ska du gå för något?

Hursomhelst är väl skolk inte att rekommendera... Som andra redan sagt: Ditt studiebidrag dras in = Du blir fattig. Och det blir bara svårare att hänga med och jobbigare att orka gå dit...

Men jo, det är frivilligt.
Du kan skita i det helt.

Kanske hellre ta ett år ledigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allting beror på vilken sorts skola du valt. En kommunal är nog hårdare än friskolor eftersom friskolorna vill ha så många elever som möjligt --> mer pengar för dom. jag gick kommunalt. Blev anmäld till CSN mitt sista år o riskerade att bli avstängd. Jag var borta 4 dagar på 3 år. Hade inte ens varit sjuk.. o fick inte ledigt.. hade inget val än o skolka de dagarna[mad] O det blev ju inte ens 30% av en månad som man ju får missa.

Dold text: GUBBJÄVEL ROGER OLSSON O THOMAS SVENSSON!!!
Rätt uppenbart att det berodde på att jag inte ser så svensk ut o att jag inte är kristen eftersom svenskar o tydligt kristina fick det betydligt friare än vi andra. Halva skolan bestod av blattar o resten av rika svenskar.. Blev astydligt vilka som behandlades hur..

Så om du aaa ser svensk ut, är kristen o har rika päron aaaa då kan du nog skolka hur mkt du vill. Även om det är en kommunal skola. Om det är en friskola aaa gör hur du vill.. Känns onekligen så. Där får du ju högre betyg också[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera